PERGEL-CETVEL KULLANARAK TEMEL GEOMETRİK ÇİZİMLERİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GEOMETRİK DÜŞÜNME DÜZEYLERİNE VE TUTUMLARINA ETKİSİ
Yıl 2017,
Cilt: 13 Sayı: 1, 88 - 110, 31.01.2017
Hülya Gür
,
Mevhibe Kobak Demir
Öz
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının
pergel-cetvel kullanarak gerçekleştirdikleri temel geometrik çizim
uygulamalarının geometrik düşünme düzeylerine ve matematiğe yönelik
tutumlarına etkisini incelemektir. Çalışmada
ayrıca bu etkinin cinsiyete ve sınıf düzeyine göre anlamlı farklılık gösterip
göstermediği araştırılmıştır. Deneysel desenlerden tek grup ön test- son test
deneysel desen benimsenen çalışma, 2013-2014 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılı
Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi- Matematik Öğretmenliği bölümünde
öğrenim gören 72 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Haftada 2 saat olmak
üzere 5 haftada gerçekleştirilen uygulamalarda araştırma verileri, Usiskin
(1982) tarafından geliştirilen ve Duatepe (2000) tarafından Türkçe’ye uyarlanan
Van Hiele Geometrik Düşünme Düzeyleri Testi ve Aşkar (1986) tarafından
geliştirilen Matematiğe Yönelik Tutum Ölçeği ile edinilmiştir. Araştırmanın
sonunda pergel-cetvel kullanarak gerçekleştirilen temel geometrik çizim
uygulamalarının öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeylerini ve
matematiğe yönelik tutumlarını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır.
Kaynakça
- Açıkgül, K. (2012). Öğretmen adaylarının dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin ve bu süreçlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi, Malatya.
- Altun, M. (2015). Liselerde matematik öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
- Aşkar, P. (1986). Matematiğe dersine yönelik tutum içeren likert tipi bir ölçeğin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 1 (62), 31-36.
- Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Trabzon: Derya Kitabevi.
- Bal, A. P. (2011). Öğretmen adaylarının geometri düşünme geometri düşünme düzeyleri ve tutumları. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumları, Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(1), 17-34.
- Baykul, Y. (2009). İlköğretimde matematik öğretimi (6-8. sınıflar). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Battista, M. T. & Clements, D. H. (1988). A case for a Logo-based elementary school geometry curriculum. Arithmetic Teacher, 36, 11-17.
- Breyfogle, M. L. & Lynch, C. M. (2010). Van Hiele Revisited. Mathematics Teaching in the Middle School, 16 (4), 232-238. Retrieved December 10, 2014, from http://394methods.pbworks.com/w/file/fetch/45031641/Breyfogle_van%20Hiele%20MTMS.pdf
THE EFFECT OF BASIC GEOMETRIC DRAWINGS USING A COMPASS-RULER ON THE GEOMETRIC THINKING LEVELS AND ATTITUDES OF THE PRE-SERVICE TEACHERS
Yıl 2017,
Cilt: 13 Sayı: 1, 88 - 110, 31.01.2017
Hülya Gür
,
Mevhibe Kobak Demir
Öz
The purpose of this study is to examine the effect of
basic geometric drawings using a compass-ruler on the geometric thinking levels
and attitudes towards mathematics of pre-service teachers. It was also examined
whether this effect showed a significant reletionship by gender and grade. The study adopted single group pre-test and
post-test experimental design was carried out with 72 pre-service teachers
studying at Secondary Science and Mathematics Education-Mathematics Education
department in the spring semester of the 2013-2014 academic year. In the
applications performed 2 hours per week in 5 weeks, the research data was
obtained by the Van Hiele Geometric Thinking Levels Test developed by Usiskin
(1982) and adopted to Turkish by Duatepe (2000) and The Scale Of Attitudes
Towards The Mathematics developed by
Aşkar (1986). At the end of the study, the basic geometric drawings produced by
using a pair of compass and a ruler improved the pre-service teachers’ geometrical
thinking levels and attitudes towards mathematics.
Kaynakça
- Açıkgül, K. (2012). Öğretmen adaylarının dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin ve bu süreçlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), İnönü Üniversitesi, Malatya.
- Altun, M. (2015). Liselerde matematik öğretimi, Bursa: Aktüel Yayıncılık.
- Aşkar, P. (1986). Matematiğe dersine yönelik tutum içeren likert tipi bir ölçeğin geliştirilmesi, Eğitim ve Bilim, 1 (62), 31-36.
- Baki, A. (2006). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Trabzon: Derya Kitabevi.
- Bal, A. P. (2011). Öğretmen adaylarının geometri düşünme geometri düşünme düzeyleri ve tutumları. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
- Bal, A. P. (2012). Öğretmen adaylarının geometrik düşünme düzeyleri ve geometriye yönelik tutumları, Eğitim Bilimleri Araştırma Dergisi, 2(1), 17-34.
- Baykul, Y. (2009). İlköğretimde matematik öğretimi (6-8. sınıflar). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Battista, M. T. & Clements, D. H. (1988). A case for a Logo-based elementary school geometry curriculum. Arithmetic Teacher, 36, 11-17.
- Breyfogle, M. L. & Lynch, C. M. (2010). Van Hiele Revisited. Mathematics Teaching in the Middle School, 16 (4), 232-238. Retrieved December 10, 2014, from http://394methods.pbworks.com/w/file/fetch/45031641/Breyfogle_van%20Hiele%20MTMS.pdf