Endüstri 4.0, dördüncü
sanayi devrimi, giderek büyüyen yapısıyla ile birlikte küresel ölçekte üretim,
hizmet sektörü ve günlük yaşam gibi çeşitli alanlarda ortaya çıkarak hem
toplumlar hem de kişiler üzerinde etkili olmaktadır. Endüstri 4.0, esnek ve
kişiselleştirilmiş müşteri taleplerini göz önünde bulundurarak bir akıllı
üretim modeli geliştirmek için insanlar, makineler ve ürünler arasında gerçek
zamanlı bir etkileşim kurmaktadır. Yerel ölçekte, Türkiye, Endüstri 4.0'ın
hızlı gelişimine ayak uydurmaya çalışsa da, teknolojik yetersizlikler
nedeniyle, küresel yenilikçilik endeksi, küresel rekabet endeksi gibi küresel
endekslere göre dünya standartlarının gerisinde kaldığı görülmektedir. Bu
çalışmada, Türkiye küresel endekslerde geriye düşerken genç neslin dördüncü endüstri
devrimine bakış açısı ve bu konudaki bilgi düzeylerinin ölçülmesi
amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin Endüstri 4.0 bilgi
düzeylerini belirlemek için bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket
Türkiye’deki üniversite öğrencilerine uygulanmıştır. Bu çalışma kapsamında,
faktör analizi ve yapısal eşitlik modeli metotları kullanarak üniversite
öğrencilerinin Endüstri 4.0 bilgi düzeylerini etkileyen değişkenler
belirlenmiştir. Üniversite öğrencilerinin anket sorularına verdikleri cevaplar üzerinden
demografik bilgileri tanımlayıcı istatistikler ile değerlendirilmiştir. Elde
edilen bulgular ve sonuçlar detaylı olarak Endüstri 4.0 ana çerçevesinde ele
alınmıştır.
Endüstri 4.0 Faktör Analizi Yapısal Eşitlik Modeli Endüstri 4.0 Bilgi Düzeyi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 31 |