Bu çalışmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerileri ve örgütsel çatışma stillerinin incelenmesidir. Araştırma grubunu Malatya ilinde Milli Eğitim İl Müdürlüğüne bağlı okullarda 2024-2025 yılında görev yapan 56’sı kadın ve 108 erkek toplam 164 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma metodu olarak nicel araştırma türlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu, “Etkili İletişim Becerileri Ölçeği” ve “Örgütsel Çatışma Ölçeği A Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizi SSPS 23 paket programı aracılığıyla yapılmıştır. Veriler analiz edilmeden önce basıklık ve çarpıklık değerleri kontrol edilerek normallik sınaması yapılmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için ikili karşılaştırmalarda bağımsız gruplar T-Test, üç ve daha fazla karşılaştırmalar için ise Tek yönlü Anova testi kullanılmıştır. Ayrıca anlamlı sonuçlarda farkın hangi gruptan kaynaklandığını belirlemek amacıyla Post-Hoc testlerinden Tukey LSD testi uygulanmıştır. Anlamlılık düzeyi .05 olarak belirlenmiştir. Elde edilen verilerin analizine göre beden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerileri algılarının sadece cinsiyetlerine göre etkin/katılımlı dinleme oranları arasında kadınlar lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği, araştırmanın diğer değişkenleri arasında herhangi bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Sonuç olarak Beden eğitimi öğretmenlerinin iletişim becerileri ve çatışma stilleri arasında anlamlı ters yönlü ve çok zayıf bir ilişki olduğu görülmektedir.
Beden eğitimi öğretmeni çatışma stilleri iletişim örgütsel çatışma
Çalışmada katılımcılardan onam formu alınmıştır.
yok
yok
The aim of this study is to examine physical education teachers' communication skills and organisational conflict styles. The research group consists of 108 male and 56 female 164 physical education teachers working in public schools affiliated to the Provincial Directorate of National Education in Malatya province in 2024-2025. The scanning model was used as the research method as one of the quantitative research types. A questionnaire form that determines the demographic information, "Effective Communication Skills Scale" and "Organizational Conflict Scale Form A" were used as data collection tools in this research. The data were analysed by SSPS statistics program. Kurtosis and skewness values were checked and normality test was performed before the data were analysed. Since the data showed a normal distribution, independent groups T-Test was used in pairwise comparisons and One-way Anova test was used for three or more comparisons. Tukey LSD test was applied as one of the post-Hoc tests to determine which group caused the difference in significant results as an addition. The significance level was determined as .05. According to the analysis of the data obtained, it was determined that the communication skills perceptions of physical education teachers showed a statistically significant difference in favour of women only between the active/participatory listening rates according to their gender, and there was no difference between the other variables of the research. As a result, there is a significant inverse and very weak relationship between physical education teachers' communication skills and conflict styles.
Physical education teacher conflict styles communication organizational conflict
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 27 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |