Bu çalışmada, Türkiye, Kazakistan, Endonezya ve Almanya ülkelerinin PISA başarı puanları, okul liderliği, okul iklimi ve öğretmen morali değişkenleri açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Türkiye, Kazakistan, Endonezya ve Almanya’nın matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerileri puanlarına göre karşılaştırmak için Türkiye’den 5808, Kazakistan’dan 4848, Endonezya’dan 5622 ve Almanya’dan 5001 öğrenci yaş gruplarına göre örnekleme dahil edilmiştir. Araştırma yapılan okul sayıları, Türkiye’den 169, Kazakistan’dan 217, Endonezya’dan 230 ve Almanya’dan 208 okuldur. Araştırma PISA çalışmasında elde edilen verilerle yürütülmüştür. Öğretimsel liderlik, öğretmen morali ve okul iklim değişkenleri okul müdürlerine uygulanan anket verileri, www.pisa.oecd.org sitesinden alınmıştır. Veriler, betimsel istatiksel sonuçlarla, kaykare ve Manova testi ile çözümlenmiştir. Türkiye’deki öğretmenlerin diğer ülkelere göre moral olarak düşük düzeyde olduğu yer almaktadır. Öğretimsel liderlik değişkeni açısından ise ülkeler arasındaki farklılıklar incelendiğinde; Kazakistan ve Türkiye’de öğretimsel liderlik algısı Almanya ve Endonezya’ya göre daha yüksek algıya sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öneriler sunulmuştur.
Pisa fen bilimleri okuryazarlığı matematik okuryazarlığı okuma becerileri
The aim of the study is to compare Pısa succsess grade as well as school leadership, school climate and teacher morale according to Pisa data. 5808 students from Turkey, 4848 from Kazakhstan, 5622 from Indonesia and 5001 from Germany are included in the sample according to age group in order to compare scores. Number of surveyed schools comprised of 169 from Turkey, 217 from Kazakhstan, 208 from Indonesia and 230 from Germany. The study was conducted with PISA data. The data related to instructional leadership, teacher morale and school climate were collected from a survey conducted by OECD. The data were analyzed by statistical tests, chi square and Manova test. According to study results, level of teacher morale is the lowest in Tukey. Kazakhstan and Turkey instructional leadership perception higher than Germany and Indonesia. Suggestions are given according to the results obtained from the study.
Pisa science literacy mathematics literacy reading skills intructional leadership
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Ocak 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.