Bu
çalışmada okul öncesi öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı ve resimli çocuk
kitapları hakkında algıları metaforlar aracılığıyla incelenmiştir. Araştırmaya
çocuk edebiyatı dersini almış ve okul öncesi eğitimi anabilim dalının 2.sınıfında
öğrenim gören 55 öğretmen adayı katılmıştır. Çocuk edebiyatını dersini
aldıkları dönem sonunda öğrencilerden dağıtılan formlar üzerine el yazıları ile
çocuk edebiyatı, hikâye, resimli çocuk kitabı, basılı hikâye kitabı ve
elektronik hikâye kitabı kavramları hakkında metaforlar üretmeleri ve
gerekçelerini açıklamaları istenmiştir. Sonuçlar her bir kavram için tablolar
halinde sunulmuştur. En fazla sayıda kavramsal kategori çocuk edebiyatı için
oluşturulurken, en az sayıda kategori resimli çocuk kitapları hakkında
oluşturulmuştur. Öğretmen adayları metaforlar aracılığıyla basılı kitapların
kalıcılık ve dokunabilirlik özelliklerini ön plana çıkarıp, elektronik
kitapların ise ilgi çekici ve birden fazla duyuya hitap etme özelliklerini
vurgulamışlardır. Bu çalışma okul öncesi öğretmeni adaylarının çocuk edebiyatı
ve resimli çocuk kitaplarına ilişkin anlayışlarını inceleyen ilk tanımlayıcı
bulgular sunması açısından önemli olmakla birlikte, literatürde öğretmen,
öğretmen adayı ve aileleri kapsayan farklı çalışmalara ihtiyaç olduğu da
görülmektedir
Metafor çocuk edebiyatı resimli çocuk kitapları elektronik kitap okul öncesi öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 67 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.