Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri eğitiminde önemli bir duyuşsal
değişken olan kaygının ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri dersinde kendi
kendine öğrenme becerilerinden olan planlama ve güvenme becerilerini anlamlı
bir şekilde yordayıp yordamadığının incelenmesidir. Bu çalışma çerçevesinde
verilerin 79’u (%40) kız ve 109’u (%60) erkek olmak üzere toplam 188 ortaokul
öğrencisinden elde edilmiştir. Araştırma korelasyon araştırma türlerinden
ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aydede ve
Kesercioğlu (2009) tarafından geliştirilen Kendi Kendine Öğrenme Becerileri
Ölçeği ile Kağıtçı ve Kurbanoğlu (2013) tarafından geliştirilen Fen ve
Teknoloji Dersine Yönelik Kaygı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada verilerin
analizinde, bağımsız örneklem grubu t-testi, korelasyon ve regresyon analizi
kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre ortaokul öğrencilerinin
fen bilimleri dersinde kendi kendine öğrenmeye yönelik planlama ve güven
becerileri ile kaygı düzeyleri arasında negatif yönde anlamlı bir ilişkinin
olduğu belirlenmiştir. Ayrıca araştırma sonuçları, öğrencilerin kaygılarının
kendi kendine öğrenmeyi planlama ve güvenme becerilerinin anlamlı bir
yordayıcısı olduğunu göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 18 Sayı: 69 |
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
ESBD Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (Electronic Journal of Social Sciences), Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescil edilmiştir. Marka No:2011/119849.