Web’in, teknolojinin gelişimi ile geçirdiği dönüşüm Web 2.0 kavramını ortaya çıkarmıştır. Web 2.0 teknolojisi kullanıcılar arası bilgi paylaşımı ve işbirliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Web 2.0 teknolojisinin kullanımıyla ilgili birçok çalışma yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, Web 2.0 teknolojilerinin kullanımına yönelik eğitim teknolojileri alanında yapılmış çalışmaların farklı boyutlardaki genel eğilimlerini çıkarmaktır. Böylece Web 2.0 teknolojisinin kullanıldığı çalışmalar hakkında bilgi sahibi olarak yayın yapılmasına ihtiyaç duyulan alanlara yönelik fikir edilecektir. Bu kapsamda nitel araştırma yöntemlerinden sistematik literatür taraması yöntemi bu çalışmada kullanılmıştır. Web of Science, EBSCO ve TR Dizin veri tabanlarında eğitim teknolojileri alanında 2016-2022 yılları arası yayınlanmış araştırma makaleleri çalışmanın verilerini oluşturmuştur. Elde edilen kaynaklar araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yayın sınıflama formu ile elektronik ortama aktarılmıştır. Yayın sınıflama formu makalenin künyesi, araştırmanın amacı, çalışmanın uygulandığı disiplin, çalışmada kullanılan Web 2.0 araçları, çalışmanın yöntemi, çalışma grubu, örneklem sayısı, veri toplama aracı, analiz türü ve çalışmanın sonucu başlıklarından oluşmaktadır. İncelenen çalışmalar neticesinde dahil edilme kriterlerine uygun olan 25 çalışma doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma, güncel çalışmaları içermesi ve gelecekteki çalışmaların kaynağı olması bakımından önemlidir. Bu çalışma ile Web 2.0 araçlarının kullanıldığı çalışmalar farklı boyutlar açısından incelenerek yayın yapılmasına ihtiyaç duyulan alanlara yönelik önerilerde bulunulacaktır.
The transformation that the Web has undergone with the development of technology has introduced the concept of Web 2.0. Web Dec.0 technology aims to improve information sharing and collaboration between users. Many studies have been conducted on the use of Web 2.0 technology. The purpose of this study is to reveal the general trends of studies conducted in the field of educational technologies for the use of Web 2.0 technologies in different dimensions. In this way, by having information about the studies using Web 2.0 technology, an idea will be obtained for the areas that need to be published. In this context, the systematic literature review method, which is one of the qualitative research methods, was used in this study. The research articles published in the field of educational technologies in the Web of Science, EBSCO and TR index databases between 2016 and 2022 constituted the data of the study. The obtained resources were transferred to the electronic environment with the publication classification form created by the researchers. The publication classification form consists of the title of the article, the purpose of the research, the discipline in which the study is applied, the Web 2.0 tools used in the study, the method of the study, the study group, the number of samples, the data collection tool, the type of analysis and the result of the study. As a result of the studies examined, 25 studies that met the inclusion criteria were analyzed by the method of tissue examination. The study is important in terms of containing current studies and being a source of future studies. With this study, the studies using Web 2.0 tools will be examined in terms of different dimensions and suggestions will be made for the areas that need to be published.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Temmuz 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 2 |