Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Kuvveti Tanıyalım” Ünitesinin 3.Sınıf Öğrencilerine STEM Temelli Etkinlikler ile Öğretilmesi

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 403 - 423, 18.12.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1240112

Öz

Dünyadaki gelişmelere ayak uydurabilmek, bilimsel ilerleyişe katkı sağlayabilmek için ülkeler, eğitim programlarını okul öncesi dönemden itibaren yaratıcı düşünen, problemlerin farkında olan ve bunlara çözüm üretebilen, ortaya yeni bir ürün çıkarabilecek bireyler yetiştirebilecek şekilde tasarlamaktadırlar. Bu sebeple STEM eğitimi her kademeden öğrenci için bu becerileri kazandırabilmesi açısından oldukça önem kazanmaktadır. Bu araştırmanın amacı da 3.sınıf öğrencilerine Kuvveti Tanıyalım ünitesinin STEM temelli etkinlikler ile öğretilmesinin öğrencilerin başarılarına olan etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmada tek grup ön test son test desenli zayıf deneysel yöntem kullanılmış olup, araştırma 30 3.sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kuvveti Tanıyalım Başarı Testi ile mülakat soruları kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin konuyu STEM temelli etkinlikler ile öğrenmelerinin başarılarına olumlu katkıları olduğu bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin STEM temelli etkinliklerden çok keyif aldıkları ve dersin bu şekilde işlenmesinden memnun oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Diğer fen konularının da bu şekilde işlenmesini istediklerini belirtmişlerdir. Bu sebeple öğretmenlere bu konuda destek olunabilir.

Kaynakça

  • Akarsu, M., Okur Akçay, N., & Elmas, R. (2020). STEM eğitimi yaklaşımının özellikleri ve değerlendirilmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 37, 155–175. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/buje/issue/58376/842413
  • Akbulut, H. İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/1728/21171
  • Alberta Education. (2007). Primary programs framework-curriculum integration: making connections. Alberta, Canada. Retrieved from at https://education.alberta.ca/media/656618/curr.pdf
  • Aydın-Günbatar, S. (2019). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ve FeTeMM’e uygun etkinlik hazırlama rehberi. Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri içinde (s. 2-23), ed. Hüseyin Artun ve Sevgi Aydın-Günbatar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aysu, G. (2019). Probleme dayalı öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Azgın, A. O. & Şenler, B. (2019). İlkokulda STEM: Öğrencilerin kariyer ilgileri ve tutumları. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 213-232. DOI: 10.18009/jcer.538352 Beane, J. (1991). The middle school: The natural home of integrated curriculum. Educational Leadership, 49(2), 9-13. Beyhan, A. (2013). Eğitim örgütlerinde eylem araştırması. Journal of Computer and Education Research, 1(2), 65-89. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/18614/196496
  • Bozkurt Altan, E. & Hacıoğlu, Y. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde STEM odaklı etkinlikler gerçekleştirmek üzere geliştirdikleri problem durumlarının incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 487-507. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506462
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Genişletilmiş 18.baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Retrieved from: http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. [Paper presentation]. Arlington, VA: National Science Teachers Association.
  • Capraro, R. M., Capraro, M. M., & Morgan, J. R. (2013). STEM project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach. Rotterdam: Sense. https://doi.org/10.1007/978-94-6209-143-6
  • Daugherty, M. K. (2013). The Prospect of an" A" in STEM Education. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 14(2), 10-15.
  • Dedetürk, A., Kırmızıgül, A. S., & Kaya, H. (2020). “Ses” konusunun STEM etkinlikleri ile öğretiminin başarıya etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-28. doi:10.9779/pauefd.532331
  • Dönmez Usta, N. & Ültay, N. (2022). Augmented reality and animation supported-STEM activities in grades K-12: Water treatment. Journal of Science Learning, 5(3), 439-451. https://doi.org/10.17509/jsl.v5i3.43546
  • Elmalı, Ş., & Balkan-Kıyıcı, F. (2017). Türkiye’de yayınlanmış FeTeMM eğitimi ile ilgili çalışmaların incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 684-696. Doi: 10.19126/suje.322791
  • Fındık, N., Ültay, N. & Ültay, E. (2023). Türkiye’deki ilkokullarda yapılan STEM eğitimi uygulamaları betimsel içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15(28), 163-176. DOI: 10.38155/ksbd.1241470
  • Gazibeyoğlu, T. (2018). STEM uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012, August). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer. Washington, DC: Congressional Research Service, Library of Congress.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/13707/165951
  • Gürbüz, F., Gökçe, Y., Töman, U., Gürbüz, S. & Gökçe, F. (2019). Fen bilimleri dersi güneş sistemi ve ötesi ünitesinde STEM uygulamalarının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 8(2), 30-39. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/50885/639355
  • Hacıoğlu, Y., & Başpınar, A. (2020). Bir sınıf öğretmeni ve öğrencilerinin ilk STEM eğitimi deneyimleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 1-23. https://doi.org/10.38155/ksbd.690919
  • Hansson, T. (2003). Learning by actian research: A policy for school development. Systemic Practice and Action Research, 16(1), 37-51. https://doi.org/10.1023/A:1021980628528
  • Harari, Y. N. (2018). 21. Yüzyıl 21 Ders. İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Hişmi, E. (2022). STEM etkinliklerinin ilkokul öğrencilerindeki STEM’e ilişkin tutumlar, akademik başarı, problem çözme ve sosyal beceri geliştirme süreci açısından incelenmesi. [Basılmamış doktora tezi], Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karakaya, F., Yantırı, H., Yılmaz, G. & Yılmaz, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi: 4.sınıf örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-14. https://doi.org/10.46778/goputeb.592351
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi (9. Basım). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Kaya, S. Y. (2019). STEM tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve ilkokul öğrencilerinin STEM'e yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Korkmaz, H. & Kaptan. F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87968
  • Köse, M. & Ataş, R. (2020). Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Academy Journal of Educational Sciences, 4(2), 103-110. https://doi.org/10.31805/acjes.828442
  • Martín-Páez, T., Aguilera, D., Perales-Palacios, F. J. & Vílchez-González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799–822. https://doi.org/10.1002/sce.21522
  • MEB. (2016). STEM Eğitimi Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınlar.
  • MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınevi
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
  • Obama, B. (2009). Remarks by the President on the “Education to Innovate” Campaign. Erişim adresi: https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/remarks-presidenteducation-innovate-campaign
  • Olivarez, N. (2012). The Impact of a STEM program on academic achievement of eighth grade students in a south texas middle school. [Doctoral dissertation], Texas A&M University-Corpus Christi.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1 (5. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Ring, E. A., Dare, E. A., Crotty, E. A., & Roehrig, G. H. (2017). The evolution of teacher conceptions of STEM education throughout an intensive professional development experience. Journal of Science Teacher Education, 28(5), 444-467. https://doi.org/10.1080/1046560X.2017.1356671
  • Şanlı, M. & Somuncuoğlu Özerbaş, D. H. (2021). STEM etkinliklerinin öğrencilerin STEM alanlarına yönelik tutumuna ve fene yönelik motivasyonlarına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 139-154. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.889816
  • Tabaru, G. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Taşdemir, A., Aydın, H., Demirdaş, H., & Bircan, M. A. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri ile ilgili görüşleri. 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Kırşehir, Türkiye.
  • Taştan Akdağ, F. & Güneş, T. (2021). 7. sınıflarda STEM uygulamaların akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 24-36. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/67875/944114
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers' receptivity to integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. [Doctoral dissertation], University of Nevada, Reno.
  • Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Ültay, N., Dönmez Usta, N. & Ültay, E. (2021). Descriptive content analysis of studies on 21st century skills. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 85-101. https://doi.org/10.33710/sduijes.895160
  • Ültay, N., & Ültay, E. (2020). A comparative investigation of the views of preschool teachers and teacher candidates about STEM. Journal of Science Learning, 3(2), 67-78.
  • Ültay, N., Zivali, A., Yilmaz, H., Bak, H. K., Yilmaz, K., Topatan, M., & Kara, P. G. (2020a). STEM-focused activities to support student learning in primary school science. Journal of Science Learning, 3(3), 156-164.
  • Ültay, N., Emeksiz, N., & Durmuş, R. (2020b). STEAM yaklaşımına ilişkin örnek bir uygulama ve uygulama hakkında öğrenci görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 1-17.
  • Yamak, H., Bulut, N. & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. https://doi.org/10.17152/gefd.15192
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. s.254- 292.Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: Uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213. https://doi.org/10.24315/trkefd.310112
  • Yıldırım, C. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Öğretmenler için el kitabı). ÖSYM Eğitim Yayınları 7, Ankara.
  • Yıldız, M. (2021). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde STEM uygulamalarını kullanımına yönelik görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, II, 11-27.

Teaching “Let’s learn the force” unit with STEM-based activities to 3rd grade students

Yıl 2023, Cilt: 11 Sayı: 2, 403 - 423, 18.12.2023
https://doi.org/10.56423/fbod.1240112

Öz

In order to keep up with the developments in the world and to contribute to scientific progress, countries are designing their education programs in a way to raise individuals who think creatively, who are aware of the problems and can produce solutions, and who can produce a new product, starting from the pre-school period. For this reason, STEM education is very important for students from all levels to gain these skills. The purpose of this research is to investigate the effect of teaching the unit "Let's Learn the Force" to 3rd grade students with STEM-based activities on the success of the students. In the study, a weak experimental method with a single group pre-test post-test pattern was used, and the research was carried out with 30 3rd grade students. As data collection tools in the research, Let's Learn the Force Achievement Test and interview questions were used. As a result of the research, it was found that students' learning about the subject with STEM-based activities contributed positively to their success. In addition, it was concluded that the students enjoyed the STEM-based activities very much and were satisfied with the course being taught in this way. They stated that they wanted other science subjects to be treated in this way as well. For this reason, teachers can be supported in this regard.

Kaynakça

  • Akarsu, M., Okur Akçay, N., & Elmas, R. (2020). STEM eğitimi yaklaşımının özellikleri ve değerlendirilmesi. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 37, 155–175. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/buje/issue/58376/842413
  • Akbulut, H. İ. & Çepni, S. (2013). Bir üniteye yönelik başarı testi nasıl geliştirilir? İlköğretim 7. sınıf kuvvet ve hareket ünitesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 18-44. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/amauefd/issue/1728/21171
  • Alberta Education. (2007). Primary programs framework-curriculum integration: making connections. Alberta, Canada. Retrieved from at https://education.alberta.ca/media/656618/curr.pdf
  • Aydın-Günbatar, S. (2019). Fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) yaklaşımı ve FeTeMM’e uygun etkinlik hazırlama rehberi. Çağdaş Yaklaşımlarla Destekli Fen Öğretimi: Teoriden Uygulamaya Etkinlik Örnekleri içinde (s. 2-23), ed. Hüseyin Artun ve Sevgi Aydın-Günbatar. Ankara: Pegem Akademi.
  • Aysu, G. (2019). Probleme dayalı öğrenme tabanlı STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisinin incelenmesi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Azgın, A. O. & Şenler, B. (2019). İlkokulda STEM: Öğrencilerin kariyer ilgileri ve tutumları. Journal of Computer and Education Research, 7(13), 213-232. DOI: 10.18009/jcer.538352 Beane, J. (1991). The middle school: The natural home of integrated curriculum. Educational Leadership, 49(2), 9-13. Beyhan, A. (2013). Eğitim örgütlerinde eylem araştırması. Journal of Computer and Education Research, 1(2), 65-89. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/tr/pub/jcer/issue/18614/196496
  • Bozkurt Altan, E. & Hacıoğlu, Y. (2018). Fen bilimleri öğretmenlerinin derslerinde STEM odaklı etkinlikler gerçekleştirmek üzere geliştirdikleri problem durumlarının incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 12(2), 487-507. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.506462
  • Büyüköztürk, Ş. (2013). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, Genişletilmiş 18.baskı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Örnekleme yöntemleri. Retrieved from: http://w3.balikesir.edu.tr/~msackes/wp/wp-content/uploads/2012/03/BAY-Final-Konulari.pdf
  • Bybee, R. W. (2013). The case for STEM education: Challenges and opportunities. [Paper presentation]. Arlington, VA: National Science Teachers Association.
  • Capraro, R. M., Capraro, M. M., & Morgan, J. R. (2013). STEM project-based learning: An integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) approach. Rotterdam: Sense. https://doi.org/10.1007/978-94-6209-143-6
  • Daugherty, M. K. (2013). The Prospect of an" A" in STEM Education. Journal of STEM Education: Innovations and Research, 14(2), 10-15.
  • Dedetürk, A., Kırmızıgül, A. S., & Kaya, H. (2020). “Ses” konusunun STEM etkinlikleri ile öğretiminin başarıya etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-28. doi:10.9779/pauefd.532331
  • Dönmez Usta, N. & Ültay, N. (2022). Augmented reality and animation supported-STEM activities in grades K-12: Water treatment. Journal of Science Learning, 5(3), 439-451. https://doi.org/10.17509/jsl.v5i3.43546
  • Elmalı, Ş., & Balkan-Kıyıcı, F. (2017). Türkiye’de yayınlanmış FeTeMM eğitimi ile ilgili çalışmaların incelenmesi. Sakarya University Journal of Education, 7(3), 684-696. Doi: 10.19126/suje.322791
  • Fındık, N., Ültay, N. & Ültay, E. (2023). Türkiye’deki ilkokullarda yapılan STEM eğitimi uygulamaları betimsel içerik analizi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 15(28), 163-176. DOI: 10.38155/ksbd.1241470
  • Gazibeyoğlu, T. (2018). STEM uygulamalarının 7. sınıf öğrencilerinin kuvvet ve enerji ünitesindeki başarılarına ve fen bilimleri dersine karşı tutumlarına etkisinin incelenmesi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Gonzalez, H. B., & Kuenzi, J. J. (2012, August). Science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education: A primer. Washington, DC: Congressional Research Service, Library of Congress.
  • Gönen, S., Kocakaya, S. & Kocakaya, F. (2011). Dinamik konusunda geçerliği ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirme çalışması. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 40-57. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/yyuefd/issue/13707/165951
  • Gürbüz, F., Gökçe, Y., Töman, U., Gürbüz, S. & Gökçe, F. (2019). Fen bilimleri dersi güneş sistemi ve ötesi ünitesinde STEM uygulamalarının akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 8(2), 30-39. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/50885/639355
  • Hacıoğlu, Y., & Başpınar, A. (2020). Bir sınıf öğretmeni ve öğrencilerinin ilk STEM eğitimi deneyimleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 12(22), 1-23. https://doi.org/10.38155/ksbd.690919
  • Hansson, T. (2003). Learning by actian research: A policy for school development. Systemic Practice and Action Research, 16(1), 37-51. https://doi.org/10.1023/A:1021980628528
  • Harari, Y. N. (2018). 21. Yüzyıl 21 Ders. İstanbul: Kolektif Kitap.
  • Hişmi, E. (2022). STEM etkinliklerinin ilkokul öğrencilerindeki STEM’e ilişkin tutumlar, akademik başarı, problem çözme ve sosyal beceri geliştirme süreci açısından incelenmesi. [Basılmamış doktora tezi], Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Karakaya, F., Yantırı, H., Yılmaz, G. & Yılmaz, M. (2019). İlkokul öğrencilerinin STEM etkinlikleri hakkında görüşlerinin belirlenmesi: 4.sınıf örneği. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 13, 1-14. https://doi.org/10.46778/goputeb.592351
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel araştırma yöntemi (9. Basım). Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Kaya, S. Y. (2019). STEM tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve ilkokul öğrencilerinin STEM'e yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Korkmaz, H. & Kaptan. F. (2001). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme yaklaşımı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 193-200. Retrieved from: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/87968
  • Köse, M. & Ataş, R. (2020). Sınıf öğretmenlerinin STEM eğitimine yönelik görüşlerinin değerlendirilmesi. Academy Journal of Educational Sciences, 4(2), 103-110. https://doi.org/10.31805/acjes.828442
  • Martín-Páez, T., Aguilera, D., Perales-Palacios, F. J. & Vílchez-González, J. M. (2019). What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature. Science Education, 103(4), 799–822. https://doi.org/10.1002/sce.21522
  • MEB. (2016). STEM Eğitimi Raporu. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınlar.
  • MEB (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı. Ankara: MEB Yayınevi
  • Merriam, S. B. (2009). Qualitative research (Second edition). San Francisco: Jossey-Bass.
  • Obama, B. (2009). Remarks by the President on the “Education to Innovate” Campaign. Erişim adresi: https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/remarks-presidenteducation-innovate-campaign
  • Olivarez, N. (2012). The Impact of a STEM program on academic achievement of eighth grade students in a south texas middle school. [Doctoral dissertation], Texas A&M University-Corpus Christi.
  • Özdamar, K. (2004). Paket programlar ile istatistiksel veri analizi 1 (5. Baskı), Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Ring, E. A., Dare, E. A., Crotty, E. A., & Roehrig, G. H. (2017). The evolution of teacher conceptions of STEM education throughout an intensive professional development experience. Journal of Science Teacher Education, 28(5), 444-467. https://doi.org/10.1080/1046560X.2017.1356671
  • Şanlı, M. & Somuncuoğlu Özerbaş, D. H. (2021). STEM etkinliklerinin öğrencilerin STEM alanlarına yönelik tutumuna ve fene yönelik motivasyonlarına etkisi. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(3), 139-154. https://doi.org/10.18026/cbayarsos.889816
  • Tabaru, G. (2017). İlkokul 4. sınıf öğrencilerine fen bilimleri dersinde uygulanan STEM temelli etkinliklerin çeşitli değişkenlere etkisi. [Basılmamış yüksek lisans tezi], Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Niğde.
  • Taşdemir, A., Aydın, H., Demirdaş, H., & Bircan, M. A. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin STEM etkinlikleri ile ilgili görüşleri. 13. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu. Kırşehir, Türkiye.
  • Taştan Akdağ, F. & Güneş, T. (2021). 7. sınıflarda STEM uygulamaların akademik başarı ve bilimsel süreç becerileri üzerine etkisi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 24-36. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/67875/944114
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers' receptivity to integrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. [Doctoral dissertation], University of Nevada, Reno.
  • Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, 10, 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703
  • Ültay, N., Dönmez Usta, N. & Ültay, E. (2021). Descriptive content analysis of studies on 21st century skills. SDU International Journal of Educational Studies, 8(2), 85-101. https://doi.org/10.33710/sduijes.895160
  • Ültay, N., & Ültay, E. (2020). A comparative investigation of the views of preschool teachers and teacher candidates about STEM. Journal of Science Learning, 3(2), 67-78.
  • Ültay, N., Zivali, A., Yilmaz, H., Bak, H. K., Yilmaz, K., Topatan, M., & Kara, P. G. (2020a). STEM-focused activities to support student learning in primary school science. Journal of Science Learning, 3(3), 156-164.
  • Ültay, N., Emeksiz, N., & Durmuş, R. (2020b). STEAM yaklaşımına ilişkin örnek bir uygulama ve uygulama hakkında öğrenci görüşleri. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 8(1), 1-17.
  • Yamak, H., Bulut, N. & Dündar, S. (2014). 5. sınıf öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri ile fene karşı tutumlarına FeTeMM etkinliklerinin etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 249-265. https://doi.org/10.17152/gefd.15192
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık. s.254- 292.Yıldırım, B., & Altun, Y. (2015). STEM eğitim ve mühendislik uygulamalarının fen bilgisi laboratuar dersindeki etkilerinin incelenmesi. El-Cezeri, 2(2), 28-40.
  • Yıldırım, B. & Türk, C. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşleri: Uygulamalı bir çalışma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 195-213. https://doi.org/10.24315/trkefd.310112
  • Yıldırım, C. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme (Öğretmenler için el kitabı). ÖSYM Eğitim Yayınları 7, Ankara.
  • Yıldız, M. (2021). Sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri dersinde STEM uygulamalarını kullanımına yönelik görüşleri. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, II, 11-27.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fen Bilgisi Eğitimi, Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Neslihan Ültay 0000-0002-9783-0486

Kübra Üstüner 0000-0001-7052-7877

Merve Nur Sünbül 0000-0002-3129-246X

Vehbiye Taştan 0000-0001-9173-3805

Erken Görünüm Tarihi 13 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 21 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ültay, N., Üstüner, K., Sünbül, M. N., Taştan, V. (2023). “Kuvveti Tanıyalım” Ünitesinin 3.Sınıf Öğrencilerine STEM Temelli Etkinlikler ile Öğretilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 11(2), 403-423. https://doi.org/10.56423/fbod.1240112

Dergide yayımlanmak üzere gönderilen çalışmaların daha önce hiç bir yerde yayımlanmamış ve aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olması gerekir. Çalışmaların başka dergilerde daha önce yayımlanmamış olması ve/veya değerlendirme sürecinde olmaması yazar(lar)ın sorumluluğundandır. Bu tür bir husus tespit edildiğinde çalışma yazar(lar)a geri gönderilir.

Dergiye çalışma göndermeyi düşünen araştırmacılar https://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod dergi adresinde bulunan “Yazım Kuralları”, "Yazarlar İçin Rehber" ve “Makale Gönder” sayfalarını inceleyerek çalışmalarını internet ortamında gönderebilirler. FBÖD ücretsiz bir dergi olup, dergiye gönderilen çalışmalar için yazarlardan değerlendirme veya basım ücreti talep edilmemektedir. Dergide yayımlanan çalışmaların tamamının tam metinleri ücretsiz erişime açıktır. Dergide yayımlanan makalelerden kaynak gösterilmek suretiyle alıntı yapılabilir.

Dergide yayımlamak üzere çalışmalarınızı bekler, derginin ülkemizde fen bilimleri eğitimi ve öğretiminin gelişmesi, bilim okur-yazarlığının yaygınlaşması ve öğretmenlerin uygulamaya dönük ihtiyaçlarının karşılanması amaçlarına katkı sağlamasını temenni ederiz.

EDİTÖR