Lütfen makaleyi, ana metin dosyasında bulunan şablona uygun şekilde sisteme yükleyiniz. Şablona uygun yüklenmeyen makaler, düzeltme için tekrar yazarlara iletilecek ve daha sonra değerlendirilecektir.
Dergi şablonuna ulaşmak için tıklayınız.
Yazım kurallarına ulaşmak için tıklayınız.
A. Makale Başvurusunun Hazırlanması
Konu Seçimi: SBD, KBD; Tasarım: SBD, KBD; Planlama: SBD KBD; Veri toplama ve analiz: SBD, KBD; Makalenin yazımı: SBD, KDB; Eleştirel gözden geçirme: KDB.
Örnek:
COVID-19 Şüphesi ile Çocuğunu Hastaneye Getiren Ebeveynlerin COVID-19 Korkusu ve Durumluk- Sürekli Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi Evaluation of the Fear of COVID-19 and State-Trait Anxiety Levels of Parents Taking Their Child to Hospital with Suspected COVID-19 1XXXX Üniversitesi, XXXX Fakültesi, XXXX Bölümü, İstanbul, Türkiye (Kurum – Bölüm Bilgisi) ORCID: Yazarın Katkısı / Authors Contributions: Çıkar Çatışması / Conflict of Interest: |
Ayrıca dergimizin sosyal medya hesaplarında (Twitter ve Linkedin) yayınlanan makalelerin geniş kitlere ulaşması ve atıf sayısının arttırılması amacıyla 280 karakterli iletiler paylaşılmaktadır. Bu nedenler sizlerden (varsa) sosyal medya adreslerinizi ve yazınızın sosyal medyada nasıl paylaşılmasını istediğinize dair 280 karakterli bir ileti hazırlamanızı ve Kimlik Sayfası'na bu iletiyi eklemenizi beklemekteyiz. Sözü geçen bu iletilerde (varsa) sizlerin de sosyal medya adresiniz eklenerek sizlerden bahsedilecektir.
• Renk Kodu: Lacivert
RGB / R:31 G:56 B:100, #1F3864
Örnek:
1. Yöntem / Method
1.1. Araştırmanın Amacı
• Veri toplama araçları alt başlık olarak verilecekse numaralandırmaya dikkat edilmelidir.
Örnek:
1. Yöntem / Method
1.1. Verilerin Toplanması ve Veri Araçları
1.1.1. Sosyodemografik Bilgi Formu
• Başlık ve özet sayfasından başlayarak tüm sayfalar ardışık numaralandırılmalıdır. Ayrıca herhangi bir özel biçimsel düzenleme yapılmamalıdır.
4.1 Özet ve Anahtar Sözcükler (İngilizce)
• Makalenin başlığı altında araştırmanın amacını, kapsamını, temel sonuçlarını anlatan yapılandırılmamış (tek bir paragraf halinde, amaç, yöntem, bulgular ve sonuç alt başlıkları olmadan) 150-200 kelime arasında bir özet (abstract); özetin altında 3-5 adet anahtar kelimeler (keywords) bulunmalıdır.
• İngilizce anahtar kelimeler Medical Search Heading (MesH),
• Özet içinde kaynaklar, şekil, tablo numaraları ve dipnot kullanılmamalıdır.
• Anahtar kelimelerin yazım sırası alfabetik olup, arada virgül olmalıdır. İlk anahtar kelime büyük harfle başlamalı ve diğerleri küçük harfle yazılmalıdır.
4.2. Tablolar
• Tablolar metindeki sıralarına göre kendi içlerinde numaralandırılmalıdır.
• Tablolar kendi içeriğinin gerektirdiği biçimde oluşturulacak; tablo numarası üstte sola dayalı, koyu (bold) ve yanında tablo adı yazılacaktır. Tablo başlığının yazımı büyük harfle başlayabilir ya da sadece baş harfler büyük olabilir. Ancak metin içinde tutarlı olmalıdır.
Örnek:
Tablo 1. Katılımcıların demografik bilgileri / Tablo 1. Katılımcıların Demografik Bilgileri
4.3. Şekiller ve Görseller
4.4. Göndermeler / Son notlar (Endnotes)
• Göndermeler metindeki tartışmaya ek bilgiler vermek, yan açılımlar yapmak amacıyla kullanılır.
• Metin içerisinde göndermeler asgaride tutulmaya çalışmalıdır. Göndermeler, geliş sıralarına göre metin içinde ilgili cümlenin sonuna köşeli parantez içinde sayı ile [1], [2], [3] şeklinde imlenir.
• Göndermeler, metinde belirtilen sıralamaya uygun şekilde, metnin sonunda Kaynakça’dan önce yer alırlar.
• Metin sonunda göndermeler listelenirken 1., 2., 3. şeklinde köşeli parantez olmadan numaralandırılmalıdır.
• Göndermelerde başvurulan kaynaklar metin içi kaynak gösterimi ile aynı şekilde gösterilir.
4.5. Alıntılar
• Metin içinde direkt alıntı kullanımına ve metnin bütününde belli bir oranı geçmemesine özen gösterilmelidir. Metin içi alıntı gösterimleri için APA Style 7th edition (https://apastyle.apa.org/style-grammar- guidelines/citations/quotations) kullanılmalıdır.
• Kaynak göstermek koşuluyla 40 kelimeden az alıntılar çift-tırnak içerisinde gösterilmelidir.
• 40 kelimeden fazla blok alıntılarda çift-tırnak kullanılmaz.
• Blok alıntı paragraf olarak soldan 1 cm içerden başlatılır ve 9 punto yazılır. Alıntı sonunda kaynak gösterilir.
• Alıntılarda özgün metinde atlanan kesimler üç nokta ile, yazarın kendi görüşleri köşeli ayraç içine alınarak belirtilir.
5. Kaynaklar
5.1. Metin içi kaynak gösterimi
Metin içi kaynak gösterimleri için Amerikan psikiyatri Birliği Kaynak Yazımı- APA Style / 7th Edition (https://apastyle.apa.org/style-grammar-/citations) kullanılmalıdır.
Örnekler:
Foucault’un (1991) iddia ettiği gibi...
Genel tarih ... olarak ortaya çıkar (Foucault, 1991).
İki yazarda: Salas and D’Agostino (2020) described…… / Cümle sonunda: (Salas & D’Agostino, 2020)
Üç ve daha fazla yazarda: (Öztürk ve ark., 2022) / (Öztürk et al., 2022)
• Bir cümlede birden fazla kaynak kullanılacaksa; kaynaklar alfabetik sıralanmalıdır.
Örnek:
(Duan and Zhu, 2020; Gloster et al., 2020; Loades et al., 2020; Xiao, 2019; Wang et al., 2018)
• Grup adı ilk kez bir alıntıda kullanılıyorsa, kısaltması köşeli parantez içinde kullanılır, ardından virgül ve yılı eklenir.
(American Psychological Association [APA], 2017)
5.2. Kaynakça Yazımı (APA, 2020)
Kaynakça ve metin içi referans gösterimlerinde ‘APA Style’ referans biçimlendirilmesi kullanılmalıdır. Bazı örnekleri aşağıda verilen “APA 7th Edition” referans biçimlendirilmesi için daha ayrıntılı bilgiye https://apastyle.apa.org adresinden ulaşılabilir.
• Kaynaklarda, dergi ismi kısaltmaları, derginin ilan ettiği şekliyle, aynen yazılmalı; kısaltma kullanmayan dergilerin isimlerinde kısaltma yapılmamalıdır.
• Kaynakça metnin en sonunda yer almalıdır. Metinde atıfta bulunulan her referans kaynakçada mevcut olmalıdır. Aynı şekilde kaynakçada belirtilen her referansın metin içi atfı bulunmalıdır.
• Kaynaklar, yazarların isimlerine göre alfabetik sırayla ve her yazar için kronolojik sırayla listelenmelidir.
Örnekler:
Kitap:
Soyadı, A. (Yayın Yılı). Kitap Başlığı (basım sayısı). Yayın Evi Adı.
• Brown, L. S. (2018). Feminist therapy (2nd ed.). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000092-000
• Burgess, R. (2019). Rethinking global health: Frameworks of power. Routledge.
Editörlü Kitapta Bölüm:
• Balsam, K. F., Martell, C. R., Jones, K. P., & Safren, S. A. (2019). Affirmative cognitive behavior therapy with sexual and gender minority people. In G. Y. Iwamasa & P. A. Hays (Eds.), Culturally responsive cognitive behavior therapy: Practice and supervision (2nd ed., pp. 287–314). American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000119- 012
• Weinstock, R., Leong, G. B., & Silva, J. A. (2003). Defining forensic psychiatry: Roles and responsibilities. In R. Rosner (Ed.), Principles and practice of forensic psychiatry (2nd ed., pp. 7–13). CRC Press.
Periyodik Yayınlar / Dergi Makalesi:
Soyadı, A., & Soyadı, A. A. (Yayın Yılı). Makale başlığı. Dergi Adı, cilt no.(sayı no.), sayfa numarası. https://doi.org/10.000/000000 (Yayınlanan makalelerin DOİlerine yer verilmelidir.)
• McCauley, S. M., & Christiansen, M. H. (2019). Language learning as language use: A cross-linguistic model of child language development. Psychological Review, 126(1), 1–51. https://doi.org/10.1037/rev0000126
• Ahmann, E., Tuttle, L. J., Saviet, M., & Wright, S. D. (2018). A descriptive review of ADHD coaching research: Implications for college students. Journal of Postsecondary Education and Disability, 31(1), 17–39. https://www.ahead.org/professionalresources/publications/jped/archived-jped/jped-volume-31
• Anderson, M. (2018). Getting consistent with consequences. Educational Leadership, 76(1), 26–33.
• Burin, D., Kilteni, K., Rabuffetti, M., Slater, M., & Pia, L. (2019). Body ownership increases the interference between observed and executed movements. PLOS ONE, 14(1), Article e0209899. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0209899
Editöre Mektup
• Cuellar, N. G. (2016). Study abroad programs [Editorial]. Journal of Transcultural Nursing, 27(3), 209. https://doi.org/10.1177/1043659616638722
Konferans/Kongre Bildirisi:
Soyadı, A., & Soyadı, A. A. (2014). Bildiri Başlığı [Bildiri Türü]. Bildirinin Sunulduğu Organizasyonun Adı, Düzenlediği Yer.
• Maddox, S., Hurling, J., Stewart, E., & Edwards, A. (2016, March 30–April 2). If mama ain’t happy, nobody’s happy: The effect of parental depression on mood dysregulation in children [Paper presentation]. Southeastern Psychological Association 62nd Annual Meeting, New Orleans, LA, United States.
• Pearson, J. (2018, September 27–30). Fat talk and its effects on state-based body image in women [Poster presentation]. Australian Psychological Society Congress, Sydney, NSW, Australia. http://bit.ly/2XGSThP
Tez:
Soyadı, A. (2016). Tez Başlığı [Basılmamış Doktora Tezi]. Kurum Adı.
• Harris, L. (2014). Instructional leadership perceptions and practices of elementary school leaders [Unpublished doctoral dissertation]. University of Virginia.
Bir veri tabanından alınan tez:
• Hollander, M. M. (2017). Resistance to authority: Methodological innovations and new lessons from the Milgram experiment (Publication No. 10289373) [Doctoral dissertation, University of Wisconsin–Madison]. ProQuest Dissertations and Theses Global.
Web Sitesi:
Soyadı, A. (2013). Doküman adı. İnternet Sitesinin Adı. 09.10.2018 tarihinde https://URL adresinden alındı.
• The BBC (2022). http://www.bbc.co.uk
• Avramova, N. (2019, January 3). The secret to a long, happy, healthy life? Think age-positive. CNN. https://www.cnn.com/2019/01/03/health/respect-towardelderly-leads-to-long-life-intl/index.html
• Centers for Disease Control and Prevention. (2018, January 23). People at high risk of developing flu-related complications. https://www.cdc.gov/flu/about/disease/high_risk.htm
• Boddy, J., Neumann, T., Jennings, S., Morrow, V., Alderson, P., Rees, R., & Gibson, W. (n.d.). Ethics principles. The Research Ethics Guidebook: A Resource for Social Scientists. http://www.ethicsguidebook.ac.uk/EthicsPrinciples