BibTex RIS Kaynak Göster

SERBEST ETKİNLİKLER DERSİNİN ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA

Yıl 2013, Cilt: 23 Sayı: 1, 0 - 0, 31.01.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, Serbest Etkinlikler dersinin etkililiğinin değerlendirilmesine ilişkin 4 ve 5. sınıf
öğretmenlerinin görüşlerini almaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada durum çalışması
deseni dikkate alınmıştır. Örneklem seçiminde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi seçilmiştir. Araştırmanın
verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan bir görüşme formuyla toplanmıştır. Bu formda, öğretmenlerin
Serbest Etkinlikler dersinin değerlendirilmesine ilişkin görüşlerini belirleyecek şekilde yarı yapılandırılmış
beş soruya yer verilmiştir. Görüşlerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmış ve bu görüşler
frekans tekniği ile temalar altında toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenler, Serbest Etkinlikler dersinin
öğrencilerin sosyalleşmesine katkı sağladığını, okula bağlılıklarını arttırdığını ve çalışma becerilerini olumlu
yönde etkilediğini belirtmişlerdir. Öğretmenler ayrıca belirlenen konuların öğrencilerin seviyesine uygun
olduğunu da vurgulamışlardır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Mehmet Nuri Gömleksiz

Faysal Özdaş

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2016
Gönderilme Tarihi 4 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gömleksiz, M. N., & Özdaş, F. (2016). SERBEST ETKİNLİKLER DERSİNİN ETKİLİLİĞİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ: NİTEL BİR ÇALIŞMA. Firat University Journal of Social Sciences, 23(1).