Bu çalışmanın amacı, Türkiye’nin 2004 yılı eğitim reformunu karşılaştırmalı
olarak analiz etmektir. Karşılaş-tırma Finlandiya, Japonya, Kore, Avustralya,
Danimarka ve Norveç eğitim reformlarıyla sınırlıdır. Doküman analizine dayalı çalışmada şu
sonuçlara ulaşılmıştır: 2004 reformu, yeniden yapılanma veya reform olarak
adlandırılabilir. Karşılaştırılan eğitim reformları ile 2004 reformu arasında programların
dayandığı yapısalcı yaklaşım, öğrenci odaklılık ile ekonomi ve teknolojiye
duyarlı esnek program anlayışı ve öğretmen rolleri ba-kımından büyük
benzerlikler vardır. Ancak yönetimde esneklik, reform sürecine ayrılan zaman,
öğretmenin reform sürecine katılımı ile reform sonrası eğitim konularında
önemli farklılıklar vardır. Bu özellikleriyle dış dünyadan esinlemeler ile
ülkemiz koşullarının bir sentezi olarak görülebilecek olan 2004 reformunda, küresel
eğilimler ile ulusal koşulların dengelenme çabası dikkat çekmektedir.
Türkiye’de Eğitim Reformu 2004 Eğitim Reformunun Karşılaştırmalı Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Kasım 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 6 Sayı: 1 |