In recent years, the public relations campaigns aiming to prevent human trafficking have been prepared by both official and non-governmental organizations around the world. Among these campaigns, it has seen that public relations campaigns, which deal with the negative dimension of human trafficking especially for women, come to the forefront. In this study, four public relations campaigns (Tears, Sacrifice, Freedom, Attention) determined using purposeful sampling method were used to explain the messages about the victimization of women. For this purpose, posters used in public relations campaigns were examined using semiotic analysis through the concepts of semiotics of American linguist Charles Sanders Peirce. As a result of the study, it was found that women lost their freedom, they were excluded from the society and they subjected to physical exploitation because of human trafficking.
Son yıllarda dünya genelinde gerek resmi gerekse sivil toplum kuruluşları tarafından insan ticaretini önlemeye yönelik halkla ilişkiler kampanyaları başlatılmıştır. Bu kampanyalar içerisinde özellikle insan ticaretinin kadınlara yönelik olumsuz boyutunu ele alan halkla ilişkiler kampanyalarının ön plana çıktığı görülmektedir. Çalışmada amaçlı örneklem metodu kullanılarak belirlenen insan ticaretinde kadınları konu alan dört halkla ilişkiler kampanyası (Gözyaşı, Kurban, Özgürlük, Dikkat) üzerinden kadınların mağduriyetine yönelik verilen mesajların açıklanmasına çalışılmıştır. Bu amaçla çalışmada ABD'li dilbilimci Charles Sanders Peirce'in göstergebilim kavramları üzerinden halkla ilişkiler kampanyalarında kullanılan posterlerin göstergebilimsel analizi yapılmıştır. Çalışma sonucunda insan ticareti ile birlikte kadınların özgürlüklerini kaybettikleri, toplumdan dışlandıkları, bedensel olarak sömürüye maruz kaldıkları mesajlarının verildiği saptanmıştır.
İnsan Ticareti Kadın Halkla İlişkiler Kampanya Göstergebilim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |