Mutfak kültürü turizm çekicilikleri arasında önemli bir yer tutmaktadır. Günümüzde ulusal (Gaziantep, Antakya, Konya, İstanbul gibi) ve uluslararası (Örneğin, Toscana, şarap rotaları olarak Niagara, Stellensbosch, Napa Vadileri) pek çok destinasyon mutfak kültürleri ile ön plana çıkmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmada Batı Karadeniz Bölümünde bulunan ve tarihi geçmişi yanı sıra lezzetli pastırması ile de dikkat çeken Kastamonu ilinde pastırma üretimi, pastırmanın tarihi, pastırma ile yapılan yemekler incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi kullanılarak Kastamonu’da pastırmacılık üretimini sürdüren dört işletmeci ile yapılan yüz yüze görüşmelerden elde edilen bulgular sunulmuştur. Sonuçlar, Kastamonu pastırmasının bilinen tarihinin 19. yüzyıl sonuna kadar dayandığını, pastırma üretiminin halen geleneksel yöntemler kullanılarak atölyelerde devam ettiğini, içeriğinde kullanılan malzemeler nedeniyle farklı bir aroma ve tada sahip olduğunu ve hediyelik eşya olarak ziyaretçiler tarafından önemli miktarda satın alındığını göstermektedir.
Culinary culture is a significant attraction for tourists. Today, national (such as Gaziantep, Antakya, Konya, Istanbul) and international (for example, Toscana, wine routes such as Niagara, Stellensbosch, Napa Valley) destinations having outstanding culinary culture attract a lot of tourists. In this context, in this study Kastamonu, which is located in the Western Black Sea Region and draw attention with its long history as well as delicious pastrami, pastrami production, history of pastrami, dishes made with pastrami were examined. In the study, using qualitative research method findings obtained from face-toface interviews with four producers in Kastamonu were presented. The results show that the known history of Kastamonu pastrami dates back to the end of the 19th century, that pastrami production still continues at workshops using traditional methods, that it has a different flavor and taste due to the ingredients used in its content, and that it is purchased in significant quantities as a souvenir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 22 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.