birleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri aşkın davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan bu çalışma Kapadokya Bölgesinde yer alan ve önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma bölgenin önemli şıra ve şarap merkezlerinden birisi olarak bilinen ve gastronomik bir değere sahip olan Turasan’ı ziyaret eden 330 yerli turist üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kapadokya bölgesine turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik açıdan önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka aşkları ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin belirlendiği bu çalışmada müşterilerin Turasan markasına karşı hissettikleri aşk ile davranışsal niyetleri arasında pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
Ajzen, I. (1988). Attitudes, personality and behaviour. Milton Keynes, UK: Open University Press.
Ajzen, I. and Fishbein, M. (1980). Understanding attitudes and predicting behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc
Albert, N., Merunka, D. and Florence, V. P. (2008). When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions. Journal of Business Research, 61(10), 1062-1075.
Albert, N. ve Merunka, D. (2013). The role of brand love ın consumer-brand relationships. Journal of Consumer Marketing. 30(3), 258-266.Altın, Ş., Çiçek, B. ve Sağlam, K. (2018). Meslek Yükseokulu Öğrencilerinin Tüketim Alışkanlıklarında Marka Farkındalığının Etkisi (Ed. Arıkan, Z., Ertekin, Ş. ve Bay, H.). Sosyal bilimlerde stratejik yaklaşımlar. Ankara: Türkiye
Bagozzi, R., Batra, R., and Ahuvia, A.C. (2016). Brand love: Development and validation of a practicascale. 13.04.2019 www.researchgate.net/publication/280731109_Brand_Love_Development_and_Validation_of_a_Practical_Scale
Batra, R., Ahuvia, A., and Bagozzi, R. P. (2012). Brand love. Journal of Marketing, 76(2), 1-16.
Blackwell, R.D., Miniard, P.W. and Engel, J.F. (2001). Consumer behavior. The Dryden Press, Orlando, FL.
Carroll, B. A. and Ahuvia, A. C. (2006). Some antecedents and outcomes of brand love. Marketing Letters, 17(2), 79-89.
Delgado-Ballester, E. and Aleman, M. J. L. (2005). Brand trust in the context of consumer loyalty. European Journal of Marketing, 35(11-12), 1238-1258.
Fetscherin, M. (2014). What type of relationship do we have with love brands? Journal of Consumer Marketing. 31(6-7), 430-440.
Heinrich, D., Albrecht, C.M. and Bauer, H.H. (2012). Love actually? Measuring and exploring consumers’ brand love. Consumer-brand relationships theory and practice. London: Routledge.
Keh, H. T., Pang, J. and Peng, S. (2007). Understanding And Measuring Brand Love. Proceedings of the Conference on Advertising and Consumer Psychology, New
Frontiers in Branding: Attitudes, Attachments, and Relationships; 7-9 June 2007, Santa Monica, CA. National Bureau of Economic Research, Columbia University Press.
Kim, H. and Gupta, S., (2009). A comparison of purchase decision calculus between potential and repeat customers of an online Store. Decis. Support Syst, 47 (4), 477–487.
Langner, T., Bruns, D., Fischer, A. and Rossiter, J.R. (2014). Falling in love with brands: A dynamic analysis of the trajectories of brand love. Marketing Letters, 1-12.
Lau, G.T. and Lee, S.H. (1999). Consumers’ trust in a brand and the link to brand loyalty, Journal of Market-Focused Management, 4(4), 341-370.
Öztürk, S. A., Çifci, S. D., Abbas, M., Ögel, S., & Gümüş, C. (2017). Bilmek mi sevmek mi? Bilişsel ve duygusal ülke imajının ürün imajı ve satın alma niyetindeki etkisi üzerine kültürler arası bir çalışma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19 (1), 79-102.
Pitta, D.A. and Franzak, F.J. (2008). Foundations for building share of heart in global brands. Journal of Product & Brand Management, 17(2), 64-72.
Roberts, K. (2004). Lovemarks: The future beyond brands. New York, USA, Power House Books.
Song, H., Wang, J. and Han, H. (2019). Effect of image, satisfaction, trust, love, and respect on loyalty formation for name-brand coffee shops. International Journal Of Hospitality Management, 79, 50-59.
Tayfun, A. ve Yayla, Ö. (2014). Turistlerin otel seçimlerinde marka sadakatini etkileyen faktörlerin davranışsal ve tutumsal sadakat boyutuyla incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (1), 30-35.
Türkben, C., Gül, F. ve Uzar, Y. (2012). Türkiye’de bağcılığın tarım turizmi (Agro-Turizm) içinde yeri ve önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(23), 47-50.
Ural, T. ve Perk, G., (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya’da Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (3), 11-25.
Zeithaml, V., Berry, L. ve Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences Of Service Quality. Journal of Marketing, 60, 31-46.
İnsanların
birbirleri ile ilişkilerinden esinlenerek ortaya çıkan marka aşkı kavramı
üründen memnun olan müşterinin ürünün markasına karşı hissettiği bağlılık
derecesini ifade etmektedir. Müşterilerin markaya karşı hissettikleri aşkın
davranışsal niyetleri üzerindeki gücünü belirlemeye yönelik hazırlanan bu
çalışma Kapadokya Bölgesinde yer alan ve önemli bir marka olan Turasan’ı
ziyaret eden turistler üzerinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma bölgenin önemli
şıra ve şarap merkezlerinden birisi olarak bilinen ve gastronomik bir değere
sahip olan Turasan’ı ziyaret eden 330 yerli turist üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Kapadokya bölgesine turistik amaçlı gelen ve bu esnada gastronomik
açıdan önemli bir marka olan Turasan’ı ziyaret eden yerli turistlerin marka
aşkları ile davranışsal niyetleri arasındaki ilişkinin belirlendiği bu
çalışmada müşterilerin Turasan markasına karşı hissettikleri aşk ile
davranışsal niyetleri arasında pozitif yönlü ilişkinin olduğu tespit
edilmiştir.
Ajzen, I. (1988). Attitudes, personality and behaviour. Milton Keynes, UK: Open University Press.
Ajzen, I. and Fishbein, M. (1980). Understanding attitudes and predicting behavior. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc
Albert, N., Merunka, D. and Florence, V. P. (2008). When consumers love their brands: Exploring the concept and its dimensions. Journal of Business Research, 61(10), 1062-1075.
Albert, N. ve Merunka, D. (2013). The role of brand love ın consumer-brand relationships. Journal of Consumer Marketing. 30(3), 258-266.Altın, Ş., Çiçek, B. ve Sağlam, K. (2018). Meslek Yükseokulu Öğrencilerinin Tüketim Alışkanlıklarında Marka Farkındalığının Etkisi (Ed. Arıkan, Z., Ertekin, Ş. ve Bay, H.). Sosyal bilimlerde stratejik yaklaşımlar. Ankara: Türkiye
Bagozzi, R., Batra, R., and Ahuvia, A.C. (2016). Brand love: Development and validation of a practicascale. 13.04.2019 www.researchgate.net/publication/280731109_Brand_Love_Development_and_Validation_of_a_Practical_Scale
Batra, R., Ahuvia, A., and Bagozzi, R. P. (2012). Brand love. Journal of Marketing, 76(2), 1-16.
Blackwell, R.D., Miniard, P.W. and Engel, J.F. (2001). Consumer behavior. The Dryden Press, Orlando, FL.
Carroll, B. A. and Ahuvia, A. C. (2006). Some antecedents and outcomes of brand love. Marketing Letters, 17(2), 79-89.
Delgado-Ballester, E. and Aleman, M. J. L. (2005). Brand trust in the context of consumer loyalty. European Journal of Marketing, 35(11-12), 1238-1258.
Fetscherin, M. (2014). What type of relationship do we have with love brands? Journal of Consumer Marketing. 31(6-7), 430-440.
Heinrich, D., Albrecht, C.M. and Bauer, H.H. (2012). Love actually? Measuring and exploring consumers’ brand love. Consumer-brand relationships theory and practice. London: Routledge.
Keh, H. T., Pang, J. and Peng, S. (2007). Understanding And Measuring Brand Love. Proceedings of the Conference on Advertising and Consumer Psychology, New
Frontiers in Branding: Attitudes, Attachments, and Relationships; 7-9 June 2007, Santa Monica, CA. National Bureau of Economic Research, Columbia University Press.
Kim, H. and Gupta, S., (2009). A comparison of purchase decision calculus between potential and repeat customers of an online Store. Decis. Support Syst, 47 (4), 477–487.
Langner, T., Bruns, D., Fischer, A. and Rossiter, J.R. (2014). Falling in love with brands: A dynamic analysis of the trajectories of brand love. Marketing Letters, 1-12.
Lau, G.T. and Lee, S.H. (1999). Consumers’ trust in a brand and the link to brand loyalty, Journal of Market-Focused Management, 4(4), 341-370.
Öztürk, S. A., Çifci, S. D., Abbas, M., Ögel, S., & Gümüş, C. (2017). Bilmek mi sevmek mi? Bilişsel ve duygusal ülke imajının ürün imajı ve satın alma niyetindeki etkisi üzerine kültürler arası bir çalışma. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 19 (1), 79-102.
Pitta, D.A. and Franzak, F.J. (2008). Foundations for building share of heart in global brands. Journal of Product & Brand Management, 17(2), 64-72.
Roberts, K. (2004). Lovemarks: The future beyond brands. New York, USA, Power House Books.
Song, H., Wang, J. and Han, H. (2019). Effect of image, satisfaction, trust, love, and respect on loyalty formation for name-brand coffee shops. International Journal Of Hospitality Management, 79, 50-59.
Tayfun, A. ve Yayla, Ö. (2014). Turistlerin otel seçimlerinde marka sadakatini etkileyen faktörlerin davranışsal ve tutumsal sadakat boyutuyla incelenmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 2 (1), 30-35.
Türkben, C., Gül, F. ve Uzar, Y. (2012). Türkiye’de bağcılığın tarım turizmi (Agro-Turizm) içinde yeri ve önemi. KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 14(23), 47-50.
Ural, T. ve Perk, G., (2012). Tüketici Temelli Marka Değerinin Kişisel Bilgisayar Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi: Antakya’da Bir Çalışma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12 (3), 11-25.
Zeithaml, V., Berry, L. ve Parasuraman, A. (1996). The Behavioral Consequences Of Service Quality. Journal of Marketing, 60, 31-46.
Örgün, E., Keskin, E., & Solunoğlu, A. (2019). Marka Aşkının Davranışsal Niyete Etkisi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 3(4), 541-550. https://doi.org/10.32958/gastoria.587693