Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5‐8. sınıf öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamındaki kavram yanılgılarını tespit etmektir. Bu amaca yönelik olarak bilişim teknolojileri ve yazılım ile ilgili 21 temel sorudan oluşan üç aşamalı bir kavramsal test geliştirilmiştir. Geliştirilen test, 2014‐2015 eğitim‐öğretim yılında Konya İli merkez ve ilçelerinde yer alan 4 farklı ortaokulda öğrenim görmekte olan toplam 116 ortaokul öğrencisine uygulanmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin, geliştirilen 3 aşamalı testteki her bir soru tipine verdikleri cevaplar betimsel olarak analiz edilmiştir. Testten elde edilen bulgulara göre, ortaokul öğrencilerinin bilişim teknolojileri ve yazılım dersi kapsamındaki kavramlara dair birçok eksik öğrenme ya da kavram yanılgısına sahip oldukları belirlenmiştir.
Bilişim teknolojileri ve yazılım dersi Ortaokul öğrencileri Kavram yanılgıları
The purpose of this study, secondary school students (5‐8) levels, is to determine information technology and software courses within the scope of the misconceptions. For this purpose informatics technology and a three‐stage conceptual test consisting of 21 questions about basic software has been developed. Test was applied at 4 schools in Konya at 2014‐2015 year. 116 junior high school students were attended. According to applying test process, students, their answers to each question type in the developed 3‐stage tests were interpreted as descriptive. Finally, students have many misconceptions and missing learning concept about information technology.
Information technology and software course Middle school students Misconceptions
Diğer ID | JA85NN99VD |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 1 |