Bu çalışmanın amacı;
ortaöğretim öğrencilerinin dijital bağımlılık düzeylerinin cinsiyet, sınıf
düzeyi, ekonomik durum, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenleri
açısından incelemektir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılı
bahar döneminde Sivas ili merkez ilçede farklı öğretim bölgelerinde bulunan 4
lisede öğrenim görmekte olan 325 kız, 139 erkek olmak üzere toplamda 464
öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verileri genel tarama modeli kullanılarak
elde edilmiştir. Araştırmanın verilerini elde edebilmek amacıyla Arslan, Kırık,
Karaman ve Çetinkaya (2015) tarafından geliştirilen “Dijital Bağımlılık Ölçeği”
kullanılmıştır. Ölçek; video oyun bağımlılığı, sosyal medya bağımlılığı ve
günlük hayata etkisi olmak üzere üç alt faktörden ve 29 maddeden oluşmaktadır.
Bu çalışmada ölçeğin güvenirliği .94 olarak belirlenmiştir. Verilerin
analizinde Kolmogorov-Smirnov (K-S), Aritmetik Ortalama, Standart Sapma,
Bağımsız gruplar t testi, tek yönlü ANOVA ve TUKEY analiz teknikleri
kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ortaöğretim öğrencilerinin dijital
bağımlılık düzeylerine ilişkin puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzeyi,
ekonomik durum, anne eğitim durumu ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından
anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi Çalışmaları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |