Bu araştırmada okullarda dağıtılmış liderlik ile öğretmen performansı ilişkisinde iş doyumunun aracı etkisi incelenmiştir. Bu amaçla Zonguldak iline bağlı okullarda görev yapan 261 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Araştırma verileri Liderlik Ekibi Uyumu Ölçeği (LEUÖ), İşgören Performansı Ölçeği (İPÖ) ve İş Doyumu Ölçeği (İDÖ) ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistiklerin yanı sıra yapısal eşitlik modellemesinden (YEM) yararlanılmıştır. Analiz sonuçları liderliğin okullarda müdür, müdür başyardımcısı ile müdür yardımcıları arasında orta düzeyde dağıldığını ortaya koymuştur. Bununla birlikte katılımcıların iş doyum ve performans puanlarının ise kısmen yüksek olduğu saptanmıştır. Korelasyon analizleri, araştırma değişkenleri arasında pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Path analizi ise dağıtılmış liderlik ile öğretmen performansı ilişkisinde iş doyumunun ‘kısmi aracı’ etkisine sahip olduğunu ortaya çıkartmıştır. Araştırma bulgularına dayalı olarak öğretmen performansında dağıtılmış liderlik etkisinin iş doyumu aracılığı ile gerçekleştiği genel sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 36 Sayı: 2 |