Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin farklı araçlar kullanarak (pergel-çizgeç çizimleri [PCÇ] ve dinamik geometri yazılımı olarak Geogebra çizimleri [GÇ]) temel geometrik çizim problemlerini çözme süreçlerini ve bu konudaki görüşlerini incelemektir. Çalışma nitel durum çalışması şeklinde olup katılımcıları dört ortaokul matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, Öklid’in Elementler kitabından yararlanılarak araştırmacılar tarafından hazırlanmış “Temel Geometri Çizimleri Testi (TGÇT)” öğretmenlere uygulanmıştır. Ayrıca, öğretmenlerin bu konudaki görüşlerini almak üzere, yarı yapılandırılmış görüşme formu verilmiştir. Son olarak da, öğretmenlerle odak grup görüşmesi yapılmıştır. Veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Öğretmenlerin, farklı araçlarla denedikleri çizimlerde başarılarının düşük olduğu gözlemlenmiştir. Görüşme formundan ve odak grup görüşmelerden elde edilen veriler üç ana tema üzerinden incelenmiş ve tartışılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 1 |