Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerin
potansiyelini değerlendirmek, topluma daha faydalı bireyler olmalarını sağlamak
amacıyla Millî Eğitim Bakanlığına bağlı olarak çalışan Bilim ve Sanat
Merkezlerinde görevli öğretmenlerin öğretim etkinliklerinde bilişim teknolojilerinin
(BT) kullanımına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel
desende gerçekleştirilen çalışmada İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir Bilim ve
Sanat Merkezinde görev yapan 10 öğretmen ile görüşme yapılmıştır. Araştırmacı
tarafından alan uzmanları görüşleri doğrultusunda geliştirilen açık uçlu soru
formuyla yürütülen görüşmelerden elde edilen veriler nitel veri çözümleme
teknikleri ile çözümlenmiştir. Çözümleme sonuçlarına göre öğretmenler, özel
yetenekli öğrencileri diğer öğrencilere göre BT’ye daha yatkın, hızlı ve
üretken görmektedirler. Özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde BT’den
yararlanmanın olumlu yönleri olarak öğrenmeyi kolaylaştırdığı, kalıcı öğrenme
sağladığı ve güdüleyici olduğu belirtilirken, olumsuz yön olarak özellikle dikkat
dağınıklığına yol açabileceği söylenmiştir. Özel yetenekli öğrencilerin
eğitiminde BT’den yararlanma sürecinde öğretmenler, kendilerinin teknolojiye
yatkın ve gelişime açık olmalarını güçlü yönleri olarak belirtirken yeterli
zamanlarının olmamalarını ise zayıf yönleri olarak ifade etmişlerdir.
Bilim ve Sanat Merkezi Özel Yetenekli Öğrenciler Bilişim Teknolojileri Teknoloji Entegrasyonu
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 3 |