Bu
çalışmanın amacı felsefe dersinde aktif öğrenme yöntemlerinin kullanımına
yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemine dayalı
olarak yürütülmüş bu çalışmada felsefe öğretmenlerinin ders de kullanmış
oldukları aktif öğrenme yöntemlerine ilişkin deneyim ve algılarını belirlemek
amacı taşıdığından olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, 2016–2017 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı
Kahramanmaraş ilindeki farklı orta öğretim kurumlarında çalışan 10 öğretmen
oluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme
formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde, içerik analizi yönteminden
faydalanılmış ve içerik analizi sonucunda çalışmanın amacı ve literatür
doğrultusunda tema, alt tema ve kodlar oluşturulmuştur. Oluşturulan tema ve kodlar görselleştirilmiş
ve yorumlanmıştır. Öğretmenlerin kullandıkları aktif öğrenme yöntemlerinin
soru-cevap, beyin fırtınası, kavram haritası, örnek olay, tartışma, hikaye, altı şapkalı düşünme, olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Aktif öğrenmenin dersi eğlenceli hale getirmesi, dersin
verimini artırması, kalıcı öğrenmeyi sağlaması, dikkati artırması, derse yönelik ön yargıyı kırması, öz güveni artırması, öğretmen öğrenci iletişimini artırması ve değerlik bilincini artırması
şeklinde öğrenciye bir çok avantaj sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırmanın sonunda ulaşılan sonuçlar diğer araştırma sonuçlarıyla tartışılmış
ve sonuçlara bağlı olarak öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 37 Sayı: 3 |