Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 39 Sayı: 2, 1157 - 1180, 01.08.2019
https://doi.org/10.17152/gefad.440534

Öz

Bu çalışmanın amacı Woodrow’un (2006)
geliştirdiği (İkinci Dil) İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’ni Türkçeye
uyarlamaktır. Ölçeğin dilsel eşdeğerliği için, Ege Üniversitesi Yabancı Diller
Yüksek Okulu’nda orta düzeyde İngilizce öğrenmekte olan bir öğrenci grubuna
(n=54) 15 gün ara ile İngilizce ve Türkçe form çevrimiçi olarak uygulanmıştır.
Bu uygulamada pozitif ve anlamlı bir ilişki elde edilmiş (.882, p<.01),
Türkçe form aynı üniversitede farklı düzeylerde İngilizce öğrenen 778 öğrenciye
uygulanarak açımlayıcı faktör analizi yapılmış, toplam varyansın %64.14’ünü
açıklayan iki faktörlü bir yapı elde edilmiştir. Ölçeğin ölçüt bağıntılı geçerliği
için yapılan korelasyon analizleri sonucunda anlamlı ilişkiler saptanmıştır.
Doğrulayıcı faktör analizi yapmak üzere aynı okulda orta düzeyde İngilizce
öğrenen farklı bir gruba (n=455) ölçek yeniden uygulanmıştır. Orijinal ölçeğin
iki faktörlü yapısı doğrulanmış, elde edilen uyum indekslerinin mükemmel uyum
sınırları içerisinde olduğu görülmüştür. Bu çalışmadaki ölçümlere ilişkin
güvenirlik katsayıları sınıf içinde konuşma kaygısı boyutunda .83, sınıf
dışında ise .85 olarak hesaplanmıştır. Yapılan analiz sonuçları, ölçeğin
Türkiye’de kullanılabileceğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Abdullah, K. I. & Abdul Rahman, N. R. (2010). A study on second language speaking anxiety among UTM students. http://eprints.utm.my/id/eprint/10275/ adresinden 4.7.2018 tarihinde elde edildi.
  • Aida, Y. (1994). Examination of Horwitz and Cope’s construct of foreign language anxiety: The case of students of japanese. Modern Language Journal. 78(2), 155-67.
  • Anastasi, A. (1982). Psychological testing. New York: Mac Millan Publishing Co. Inc.
  • Atas, M. (2015). The reduction of speaking anxiety in EFL learners through drama techniques. Procedia Social and Behavioral Sciences, 176, 961-969.
  • Baş, G. (2014). Lise öğrencilerinde yabancı dil öğrenme kaygısı: Nitel bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 101-109.
  • Büyüköztürk, Ş. (2002). Faktör analizi: Temel kavramlar ve ölçek geliştirmede kullanımı. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 32, 470-483.
  • Büyüköztürk, Ş. (2004). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Chen, Y. (2015). ESL Students’ language anxiety in in-class oral presentations. Master’s dissertation, Marshall University, The United States of America.
  • Cheng, Y.S., Horwitz, E.K. & Schallert, D.L. (1999). Language anxiety: Differentiating writing and speaking components. Language Learning. 49, 417-46.
  • Creswell, J. W. (2011). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Boston, MA: Pearson Edu. Inc.
  • Çağatay, S. (2015). Examining EFL students’ foreign language speaking anxiety: The case at a Turkish state university. Procedia Social and BehavioralSciences,199, 648-656.
  • Deweale, J.M. ve Petrides, K.V. (2008). Effects of trait emotional intelligence and sociobiographical variables on communicative anxiety and foreign language anxiety among adult multilinguals: A review and empirical investigation. Language Learning. 58(4), 911-960.
  • Erkuş, A. (2016). Ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarındaki sorunlar ile yazım ve değerlendirilmesi. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Ed.) Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı. (s. 1211-1224). Ankara: Pegem.
  • Gilman, R.A. & Moody, L.M. (1984). What practitioners say about listening: Research implications for the classroom. Foreign Language Annals. 17, 331-334.
  • Gömleksiz, M. N., ve Özkaya, Ö. M. (2012). Yabancı diller yüksekokulu öğrencilerinin İngilizce konuşma dersinin etkililiğine yönelik görüşleri. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 7(2), 495-513.
  • Gürsu, F. (2011). The Turkish equivalance, validity, and reliability study of the foreign language classroom anxiety scale, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe University, İstanbul.
  • Hamzaoğlu, H. (2015). The effects of asynchronous CMC on speaking proficiency and anxiety: Podcasts. Master’s dissertation, Yeditepe University, İstanbul.
  • Han, T. & Keskin, F. (2016). Using a mobile application (WhatsApp) to reduce EFL speaking anxiety. Gist Education and Learning Research Journal, 12, 29-52.
  • Hewitt, E. & Stephenson, J. (2012). Foreign language anxiety and oral exam performance: A replication of Phillips’s MLJ study. The Modern Language Journal, 96, 170-189.
  • Horwitz, E. K. (1986). Preliminary evidence for the reliability and validity of a foreign language anxiety scale. TESOL Quarterly, 20, 559-64.
  • Horwitz E. K., Horwitz, M. B. & Cope, J. (1986). Foreign language classroom anxiety. The Modern Language Journal, 70 (2), 125-132.
  • Horwitz, E.K. (1986). Preliminary evidence for the reliability and validity of a foreign language anxiety scale, E.K. Horwitz and D.J. Young (Eds.), Language anxiety: From theory to research to classroom practices. (p. 559-562) New York: Prentice Hall.
  • Işık, A. (2008). Yabancı dil eğitimimizdeki yanlışlar nereden kaynaklanıyor? Journal of Language and Linguistics, 4(2), 15-26.
  • Jöreskog, K. G. ve Sörbom, D. (1993). LISREL 8: Structural equation modeling with the SIMPLIS command language. Lincolnwood: Scientific Software International.
  • Juhana, J. (2012). Psychological factors that hinder students from speaking in English class. Journal of Education and Practice, 3(12), 100-110.
  • Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Koçak, M. (2010). A novice teacher’s action research on EFL learners’ speaking anxiety. Procedia Social and Behavioral Sciences, 3, 138-143.
  • Leech, N. L., Barrett, K. C. ve Morgan, G. A. (2014). SPSS for intermediate statistics: Use and interpretation. (2nd ed.). New Jersey, London.
  • Mak, B. (2011). An exploration of speaking in-class anxiety with Chinese ESL learners. System, 39, 202-214.
  • Manav, F. (2011). Kaygı kavramı. Toplum Bilimleri, 5(9), 201-211.
  • Minghe, G. &Yuan, W. (2013). Affective factors in oral English teaching and learning. Higher Education of Social Science, 5(3), 57-61.
  • Occhipinti, A. (2009). Foreign language anxiety in in-class speaking activities. Master’s dissertation, The University of Oslo, Norway.
  • Osboe, S., Fujimura, T. & Hirschel, R. (2007). Student confidence and anxiety in L2 speaking activities. Proceedings of the Independent Learning Association 2007 Japan Conference: Exploring Theory, Enhancing Practice: Autonomy across the Disciplines. Kanda University of International Studies, Chiba, Japan.
  • Öztürk, G. ve Gürbüz, N. (2014). Speaking anxiety among Turkish EFL learners: the case at a state university. Journal of Language and Linguistic Studies, 10(1), 1-17.
  • Park, H. & Lee, A. R. (2005). L2 learners’ anxiety, self-confidence and oral performance. Proceedings of the 10th Conference of Pan-Pacific Association of Applied Linguistics, Edinburgh University.
  • Peng, J. ve Woodrow, L. (2010). Willingness to communicate in English: A model in Chinese EFL classroom context. Language Learning. 60(4), 834-876.
  • Phillips, E. (1992). The effects of language anxiety on student test oral performance. The Modern Language Journal. 76, 14-26.
  • Qian, L. & Seepho, S. (2012). Foreign language speaking anxiety reduction through a jigsaw activity. Arab World English Journal, 3(4), 297-305.
  • Rafada, S. H. & Madini, A. A. (2017). Major causes of Saudi learners’ speaking anxiety in EFL classrooms. International Journal of English Language Education, 5(1), 54-71.
  • Scovel, T. (1978). The effect of affect on foreign language learning: A review of the anxiety research. Language Learning, 28, 129-141.
  • Seçer, İ. (2015). Psikolojik test geliştirme ve uyarlama süreci: SPSS ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sheen, Y. (2008). Recasts, language anxiety, modified output and L2 learning. Language Learning. 58(4), 835-874.
  • Suleimenova, Z. (2012). Speaking anxiety in a foreign language classroom in Kazakhstan. Procedia Social and Behavioral Sciences, 93, 1860-1868.
  • Sun, Y. C. (2009). Voice blog: An exploratory study of language learning. Language Learning & Technology, 13(2), 88-103.
  • Şimşek, Ö. F. (2007). Yapısal eşitlik modellemesine giriş (Temel ilkeler ve LISREL uygulamaları). Ankara: Ekinoks.
  • Tüm, D. Ö. ve Kunt, N. (2013). Speaking anxiety among EFL student teachers. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 385-399.
  • Tόth, Z. (2012). Foreign language anxiety and oral performance: Differences Between high- vs. low-anxious EFL students. US-China Foreign Language, 10(5), 1166-1178.
  • Vandergrift, L. (1999). Facilitating second language listening comprehension: Acquiring successful strategies. ELT Journal, 53(3), 168-176.
  • Volle, L. M. (2005). Analyzing oral skills in voice e-mail and online interviews. Language Learning & Technology, 9(3), 146-163.
  • Woodrow, L. (2006). Anxiety and speaking English as a second language. Regional Language Centre Journal, 37(3), 308-328.
  • Xuiqin, Z. (2006). Speaking skills and anxiety. CELEA Journal, 1(29), 34-39.
  • Yalçın, Ö. & İnceçay, V. (2013). Foreign language speaking anxiety: The case of spontaneous speaking activities. Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 2620-2624.
  • Yıldırım, S. (2007). Foreign language anxiety: Listening and speaking. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 9(3), 178-206.
  • Zhiping, D. & Paramasivam, S. (2013). Anxiety of speaking english in class among international students in a Malaysian university. International Journal of Education and Research, 1(11), 1-16.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hale Alkan Bu kişi benim

Nilay T. Bümen 0000-0003-1891-6589

Öner Uslu

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 39 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alkan, H., T. Bümen, N., & Uslu, Ö. (2019). İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(2), 1157-1180. https://doi.org/10.17152/gefad.440534
AMA Alkan H, T. Bümen N, Uslu Ö. İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması. GEFAD. Ağustos 2019;39(2):1157-1180. doi:10.17152/gefad.440534
Chicago Alkan, Hale, Nilay T. Bümen, ve Öner Uslu. “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39, sy. 2 (Ağustos 2019): 1157-80. https://doi.org/10.17152/gefad.440534.
EndNote Alkan H, T. Bümen N, Uslu Ö (01 Ağustos 2019) İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39 2 1157–1180.
IEEE H. Alkan, N. T. Bümen, ve Ö. Uslu, “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması”, GEFAD, c. 39, sy. 2, ss. 1157–1180, 2019, doi: 10.17152/gefad.440534.
ISNAD Alkan, Hale vd. “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 39/2 (Ağustos 2019), 1157-1180. https://doi.org/10.17152/gefad.440534.
JAMA Alkan H, T. Bümen N, Uslu Ö. İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması. GEFAD. 2019;39:1157–1180.
MLA Alkan, Hale vd. “İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 39, sy. 2, 2019, ss. 1157-80, doi:10.17152/gefad.440534.
Vancouver Alkan H, T. Bümen N, Uslu Ö. İngilizce Konuşma Kaygısı Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanma Çalışması. GEFAD. 2019;39(2):1157-80.