Bu çalışmada müziğin bazı dinamiklerini dinleme metinleri içerisinde kullanarak, öğrencilerin dinledikleri metinleri anlamasını kolaylaştırmak amaçlanmıştır. Bu amaçla dinleme metinlerinde müzikal nüans ve ritmik yapılar kullanılmıştır. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Ankara ili Gölbaşı ilçesindeki Atatürk İlköğretim Okulu’nda öğrenim gören 78 üçüncü sınıf öğrencisi üzerinde yapılmıştır. Bu araştırmada yarı deneysel desenlerden öntest-sontest model kullanılmıştır. Araştırmada deney ve kontrol gruplarına öntest olarak “Dinleme-Anlama Başarı Testi” uygulanmıştır. Daha sonra müzikal dinamiklerle yeniden yapılandırılmış olan metinler deney grubuna uygulanırken, kontrol grubuna uygulanan metinlerde herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. Bağımlı değişkenler arasındaki farkın saptanmasında “Paired Sample t Test” bağımsız değişkenler arasındaki farkın tespitinde ise “Independent Sample t Test” kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; dinleme metinlerinde müzikal nüans ve ritmik yapıların kullanılması istatistiki olarak anlamlı çıkmamıştır fakat deney grubu öntest-sontest puan farkları arasında bir artışın olduğu gözlenmiştir. Ayrıca metinlerde kullanılan ritmik yapıların nüanslara nazaran daha etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Müzik Müzik Eğitimi Dinleme Dinlediğini Anlama Müzikal Dinamikler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 1 |