Günümüzde bilgi ve teknolojinin artan bir ivme ile değişmesi yaşam boyu öğrenmeyi gerekli kılmaktadır. Dolayısıyla bireylerin kendi öğrenmelerini gerçekleştirmeleri ve buna bağlı olarak öğrenmeye yönelik olumlu tutumlara sahip olması önem arz etmektedir. Bu doğrultuda bu araştırmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Karabük Üniversitesi ve Kastamonu Üniversitesi meslek yüksekokullarında öğrenim gören 420 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veriler Çetin ve Çetin (2019) tarafından geliştirilen “Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde non-parametrik testler kullanılmıştır. Araştırma sonuçları MYO öğrencilerinin öğrenmeye yönelik tutumlarının olumlu olduğunu göstermektedir. MYO öğrencilerinin sınıf düzeyleri ile anne ve babalarının eğitim durumlarına göre öğrenmeye tutumlarında anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. Kadın MYO öğrencilerinin erkeklere göre, teknik bilimler programı öğrencilerinin sağlık bilimlerine göre ve lisans düzeyinde eğitim almak isteyen öğrencilerin lisans düzeyinde eğitim almak istemeyenlere göre öğrenmeye yönelik tutumları daha yüksektir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 41 Sayı: 1 |