The purpose of this study is to determine the teachers’ and parents’ attitudes towards home visits in early childhood education. The study has been conducted on a group composed of thirty-two teachers from Konya, Ankara, Mersin, and Manisa provinces who work in private or public preschools and thirty-two parents of the children who attend these schools. Participants’ opinions were collected by using structured questionnaires. During the analysis phase, qualitative research methods have been used, teachers and parents responses were examined by content analysis. Results of this study revealed that parents and teachers have similar opinions about home visits. Teachers indicated that they are planning home visits primarily to obtain detailed information about the child and family, and then to strengthen school-parent communication. Parents expectations from home visits are primarily exchanging of information about the children and teacher evaluations by observing children in their home environment. Teachers and parents stated that home visits give opportunities to know each other, develop school-family collaboration, enhance intimacy and relation between teacher-parent and child, and during the home visits teachers and parents were comfortable while expressing themselves. Both teachers and parents stated that home visits are efficient and the visiting atmosphere is warm and positive
Early childhood education Parent-school cooperation Family involvement Home visits
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitimde ev ziyaretlerine ilişkin öğretmen ve ebeveyn görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Konya, Ankara, Mersin ve Manisa illerinde resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında çalışan 32 öğretmen ve çocukları bu kurumlara devam eden 32 ebeveyn oluşturmuştur. Katılımcıların görüşleri yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Verilerin analizinde nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup, öğretmenlerin ve ebeveynlerin cevapları içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Çalışmanın sonuçları; öğretmen ve ebeveynlerin, okul öncesi eğitim kurumlarında yapılan ev ziyaretlerine yönelik birbirine benzer görüşlere sahip olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenler, öncelikle çocuk ve aile hakkında detaylı bilgi edinmek ve sonra okul-aile iletişimini güçlendirmek için ev ziyaretleri gerçekleştirdiklerini belirtirlerken, ebeveynler ev ziyaretlerinden beklentilerinin, öncelikle çocuk ile ilgili bilgi alış-verişinde bulunma ve öğretmenin çocuğu ev ortamında da gözlemleyerek değerlendirmeleri olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmen ve ebeveynler, ev ziyaretlerinin en çok aile ve öğretmenin birbirlerini tanımalarına fırsat verdiğini, okul-aile işbirliğini geliştirdiğini, öğretmen-veli ve çocuk arasındaki iletişimi ve samimiyeti artırdığını ve ev ziyaretleri sırasında öğretmen ve velinin kendilerini rahat ifade ettiklerini bildirmişlerdir. Hem öğretmenler hem de ebeveynler, gerçekleştirilen ev ziyaretlerini verimli bulduklarını, ziyaretlere olumlu ve sıcak baktıklarını ifade etmişlerdir.
Okul öncesi eğitim Okul-aile işbirliği Aile katılımı Ev ziyaretleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 35 Sayı: 2 |