Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği

Yıl 2022, 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı, 33 - 53, 31.01.2022

Öz

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çizgi filmler hayatın birçok alanına nüfuz etmiş, görselliğin etkili gücüyle, toplumun vazgeçilmez bir parçası olmuşlardır. Eğitici olmasının yanı sıra eğlendirici oluşuyla da eğitimcilerin dikkatini çeken çizgi filmler kısa sürede eğitim materyalleri arasındaki yerini almıştır. Materyal olarak hem ulaşılması kolay hem de otantik olmasından dolayı yabancı dil öğretiminde de kullanılmaktadır. Çizgi filmlerdeki görselliğin sayesinde çocuklar, dildeki zor kavramları, bilinmeyen birçok sözcüğü daha kolay öğrenebilmektedir. Çizgi filmler çocuklara zengin bir dil kullanımı sağlamasının yanı sıra sosyal ve kültürel kazanımlar da aktarmaktadır. Zou adlı çizgi film hem yabancı dil öğretmenleri hem de yabancı dil öğrenen çocuklar için eğitsel bir materyal olarak kullanıma uygundur. Zou, insan biçiminde (Antropomorfizm) ailesi ve arkadaşlarıyla birlikte yaşayan beş altı yaşlarında bir zebradır. Bölümleri yaklaşık on dakika süren Türkçeye de çevrilmiş, dünyada birçok ülke televizyonunda halen sevilerek seyredilen bir çizgi filmdir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi içerisinde yer alan doküman analizi yönteminden faydalanılarak söz konusu çizgi film serileri değerlendirilmiş, elde edilen bilgiler sonucu ortaya çıkan verilerin çözümlemesiyle bu çalışma oluşturulmuştur. Bütüncül bir bakış açısı esas alınarak seçilen çizgi filmlerde yorumlayıcı bir süreç izlenmiştir. Araştırmada söz konusu eserin eğitsel bir materyal olarak yabancı dil öğretiminde de kullanılması gerektiği üzerinde durulmuş, ilgili çalışmalar analiz edilerek bazı tespitlerde bulunulmuştur. Bununla birlikte yabancı dil öğretiminde çizgi filmlerin dinleme, anlama ve konuşma becerilerine nasıl katkı sağladığı gösterilmiş ve sevilen çizgi film Zou ile bu becerilerin nasıl geliştirilebileceği incelenmiştir.

Teşekkür

Teşekkürler

Kaynakça

  • Arslan, M. ve Âdem, E. (2010). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Araçların Etkin Kullanımı, Dil Dergisi, Sayı: 147, Ocak-Şubat-Mart.
  • Ayan, S. ve Baş, B. (2015). Çizgi Filmlerdeki Söz Varlığıyla İlkokul Öğrencilerinin Söz Varlığı Üzerine Bir Araştırma, Ana Dili Eğitimi Dergisi. 3(4), 84-99.
  • Aytan, N. ve Tunçel, H. (2015). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Çizgi Film Kullanımı, International Journal of Languages’ Education and Teaching, August, 3/2, p. 235-246.
  • Bahar, M. Ali ve Peçenek, D. (2019). İkinci Dil Edinimi Sürecinde Çizgi Filmlerin Rolü: Eleştirel Bir Bakış, Milli Eğitim, Cilt: 48, Sayı: 223, s. 245-265.
  • Başkan, Ö. (1988). Bildirişim, İnsan-dili ve ötesi, İstanbul, Altın Kitaplar.
  • Çelik, M. Emre. (2018). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Otantiklik ve Otantik Materyallerden Yararlanma, 21. Yüzyılda Eğitim ve Toplum, Cilt, 7, Sayı,2, Kış, s.791-806
  • Çelik, N. ve Başutku, S. (2020). 2018 (CEFR) Diller için Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Yeni Açıklamalar Metninde Okuma Becerisine Yönelik İncelemeler, Aydın Tömer, yıl, 5, sayı 1, s. 91-118.
  • https://lexpansion.lexpress.fr/actualites/1/ Erişim: 22.07. 2021.
  • http://2023vizyonu.meb.gov.tr/ Erişim:26.07.2021.
  • Köprülü, S. G. (2016). Erken yaşta yabancı dil öğreniminde çizgi filmlerin yeri. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 4(1), 88-98.
  • Meysonnier, S. (2005). Pourquoi et comment exploter le support vidéo en classe de langue étrangère, IUFM de Bourgone: Navers.
  • Sajana, C. (2018). Cartoons in Language Teaching and Learning, International Journal of Pure and Applied Mathematics, Volume 119 No. 12 2018, 2435-2450.
  • Murat, M. (2019). Çizgi Film ve Animasyon Okur Yazarlığı Denemesi, Social Mentality and Researcher Thinkers Journal, Vol:5, Issue:24, pp.1568-1578.
  • Tanrıkulu, L. ve Sömek, Z. (2020). Erken Yaşta Türkçe Öğretiminde Çizgi Filmlerin Yeri, International Journal of Language Academy Volume 8/4 September, p. 187-200.
  • Yağlı, A. (2018). Çizgi Filmlerin Yabancı Dil Öğretiminde Kullanılması Martine (Ayşegül) Örneği, Social, Mentality and Researcher Thinkers Journal, Vol 4 / Issue 12 / pp:702-709.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6. Baskı. Ankara, Seçkin.
  • Zou fait du Camping: youtube.com/watch?v=e3BfzbJRT5w. Erişim: 12.06.2021.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Yağlı 0000-0002-0735-7331

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 1.Uluslararası Yabancı Dil Eğitimi Sempozyumu (YABDİLSEM) Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Yağlı, A. (2022). Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 33-53.
AMA Yağlı A. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği. GEFAD. Ocak 2022;1(1):33-53.
Chicago Yağlı, Ali. “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1, sy. 1 (Ocak 2022): 33-53.
EndNote Yağlı A (01 Ocak 2022) Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1 1 33–53.
IEEE A. Yağlı, “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği”, GEFAD, c. 1, sy. 1, ss. 33–53, 2022.
ISNAD Yağlı, Ali. “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi 1/1 (Ocak 2022), 33-53.
JAMA Yağlı A. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği. GEFAD. 2022;1:33–53.
MLA Yağlı, Ali. “Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği”. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, c. 1, sy. 1, 2022, ss. 33-53.
Vancouver Yağlı A. Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde Çizgi Filmlerin Kullanılması: Zou Adlı Çizgi Film Örneği. GEFAD. 2022;1(1):33-5.