This study aimed to investigate academics' perceptions of printmaking courses held during the distance education period in art universities in Turkey. Given today's understanding of art, the courses in which creativity plays an essential role and new techniques are applied need to be reorganized and developed with solid content. Printmaking holds a significant position in fine arts as it offers students who want to improve themselves and their technique the opportunity to express themselves with many techniques and materials. This paper aims to identify the difficulties, advantages, and disadvantages of academics, workshop leaders, and practice-based
courses in the distance education model and their views on the process. A questionnaire developed by the researchers was presented to 30 academics who taught printmaking, an applied course, in Turkey through the distance education model. The questions were based on the questionnaire communication methods and techniques, academics' competence in distance
education, students' performance, and their needs and difficulties. The data was collected electronically via "Google Forms." The data obtained from this survey were analyzed and interpreted using the SPSS program. The study was limited to the printmaking course only. Based
on the data analyzed, suggestions were made for making printmaking courses more efficient and effective in distance education. When the data obtained from the academics' answers to the questions in the questionnaire are studied, it can be said that the distance education model involves many more difficulties than face-to-face teaching, removes it from the quality educational environment, and causes challenges to achieving the objectives.
Pandemic Distance education Art education Printmaking Academician view
Bu araştırmada Türkiye’deki üniversitelerin sanat eğitimi veren bölümlerinde uygulanan uzaktan öğretim sürecinde baskıresim derslerine ilişkin akademisyen görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Günümüz sanat anlayışı ile ilişkili olarak, yaratıcılığın önemsendiği ve yeni tekniklerin uygulama alanı bulduğu derslerin yeniden düzenlenerek sağlam içerikler ile geliştirilmesi gerekmektedir. Baskıresim sanatı kendini ve tekniğini geliştirmek isteyen öğrencilere birçok teknik ve malzemeler ile kendini ifade etme imkânı sağladığı için görsel sanatlar alanında oldukça önemli bir konumdadır. Makalede uzaktan öğretim modelinde atölye
ve uygulama odaklı derslerin yöneticisi olan akademisyenlerin bu süreç içerisinde yaşadıkları zorluklar, avantaj ve dezavantajları, sürece yönelik görüşlerinin neler olduklarını belirleyebilmek amaçlanmıştır. Türkiye’de uygulamalı bir ders olan baskıresim derslerini uzaktan eğitim modeliyle yöneten 30 akademisyene araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. Anket içerisinde kurulan iletişim aracına, ders esnasında kullanılan yöntem ve tekniğe, akademisyenlerin uzaktan eğitim sürecine karşı yeterliğine, öğrencilerin kazanımlarına ve ihtiyaç ve zorluklarına göre sorular ile başlıklandırılmıştır. Veriler, “Google Forms” üzerinden elektronik ortamda toplanmıştır. Bu anket sonucunda elde edilen veriler SPSS programı ile analiz edilerek yorumlanmıştır. Araştırma sadece baskıresim dersi ile sınırlandırılmış olup, analiz edilen veriler ile uzaktan eğitim sürecinde baskıresim derslerinin daha verimli ve etkili olabilmesine yönelik öneriler sunulmuştur. Ankette yer alan sorulara akademisyenlerin verdiği
yanıtlardan elde edilen veriler incelendiğinde, yüz yüze eğitime göre çok daha fazla zorlukları beraberinde getirdiği, nitelikli eğitim ortamından uzaklaştırdığı ve amaçlara ulaşmada güçlükler yaşanmasına sebebiyet verdiği söylenebilir.
Pandemi Uzaktan eğitim Sanat eğitimi Baskıresim Akademisyen görüşü
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 42 Sayı: 2 |