Bu araştırmada Türkiye’de not alma stratejisi ile ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri ile
akademik makalelerin sistematik ve betimsel olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada
sistematik derleme yöntemi kullanılmıştır. Derlemeye alınacak araştırmalara anahtar sözcükler
aracılığıyla YÖK Ulusal Tez Merkezi, ULAKBİM TR Dizin ve Dergipark veri tabanlarından
ulaşılmıştır. Elde edilen bulgulara göre araştırmaların %83’ünde not almanın akademik başarı,
dinleme becerisi ve bilgilerin bellekte kalıcılığı gibi değişkenlerle olan ilişkisi irdelenmiştir.
Araştırmaların %65’i deneysel yöntemler kullanılarak yürütülmüş ve öğretim sürecinin işleyişini
ve öğrencilerin bu süreçle ilgili görüşlerini ortaya çıkarabilecek nitel yöntemlere çok az
başvurulmuştur. Bilgisayarla not alma, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin eğitiminde not alma,
not almanın tarihi, bilişsel psikoloji ve not alma gibi not alma ile bağlantılı olabilecek pek çok
konu göz ardı edilmiştir. Yapılan çalışmaların büyük çoğunluğunda veriler üniversite ve ortaokul
öğrencilerinden toplanmıştır. Sonuç olarak not alma stratejisinin daha farklı alanlarla
ilişkilendirilmesi, kullanılagelen yöntem ve yaklaşımlar dışında ele alınması ve farklı çalışma
gruplarından veri toplanması gerektiği ortaya çıkmaktadır.
Not alma Sistematik derleme Yüksek lisans tezleri Doktora tezleri Bilimsel makaleler.
This study aims at examining master's and doctoral theses, and scientific articles, which are
written on note taking in Turkey, systematically and descriptively. Systematic review method was
used in the research. The research to be included in the review were obtained from the databases
of Council of Higher Education (YÖK) Thesis Center, ULAKBİM TR Index and Dergipark with
keywords. According to the findings, 83% of the studies investigate the relationship between
notetaking and variables such as academic achievement, listening skill, and retention of
information in memory. 65% of the studies were conducted using experimental methods, and
qualitative methods that could reveal the functioning of the teaching process and students'
opinions about this process were rarely used. Many issues related to note taking such as note
taking with computers, note taking in the education of individuals in need of special education,
history of notetaking, cognitive psychology and note taking have been ignored. In most of the
studies, data were collected from university and secondary school students. As a result, it emerges
that the note taking strategy should be associated with different fields, it should be handled
outside of the methods and approaches used, and data should be collected from different study
groups.
Note taking Systematic review Master’s theses Doctoral theses Scientific articles
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 42 Sayı: 2 |