Bu çalışmanın amacı, eleştirel pedagojinin özelliklerine ilişkin bir envanter oluşturmaktır. Betimsel bir çalışma olan araştırmada, Delphi tekniği ve literatür taraması -dökümün analizi- kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimim çeşitliliğe dayalı amaçlı örnekleme yöntemi kullanılarak 24 katılımcının görüşlerinden yararlanılmıştır. İki oturum sonucu toplanan araştırma verileri içerik analizi yöntemi ile çözümlenerek verilerde açıkça görülmeyen özellikler; tema, kod ve kategoriler -sınıflamalar- aracılığıyla ortaya çıkartılmıştır. Çözümlenen veriler, eleştirel pedagojinin temel kaynaklarındaki eleştirel pedagojinin temel özellikleri ile birlikte değerlendirilerek 43 özelliğin yer aldığı bir eleştirel pedagoji envanteri oluşturulmuştur.
Freireyen pedagoji Eleştirel pedagoji Eleştirel pedagojinin özellikleri Delphi tekniği Eleştirel pedagoji envanteri.
The aim of this study is to create an inventory of the features of critical pedagogy. Delphi technique and literature review - analysis of the document- were used in the research, which is a descriptive study. In the research, the opinions of 24 participants were used by using the purposive sampling method based on maximum diversity, which is one of the purposive sampling methods. The research data collected as a result of two sessions were analyzed by content analysis method and the features that were not clearly seen in the data were revealed through themes, codes and categories –classifications-. The analyzed data were evaluated together with the basic features of critical pedagogy in the main sources of critical pedagogy, and a critical pedagogy inventory was created with 43 features.
Freireian pedagogy Critical pedagogy Features of critical pedagogy Delphi technique Critical pedagogy inventory.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 44 Sayı: 1 |