The
aim of this study is to determine the media literacy levels of secondary school
students. Besides, with this study we
aim to reveal whether, while evaluating mass communication tools the students
encounter, media literacy courses the
students attend is helpful compared to those who do not attend. In this
qualitative study, interview method was
used to gather required data. The interviews were conducted with 10 secondary
school students of grade 8 attending
media literacy courses, and 10 students who do not, by using semi-structured interview forms developed by the researcher.
The questions used in semi-structured interview forms were prepared considering the outcomes of Media Literacy
program related to units in Media Literacy Lesson Teacher Guide Book such as What is
Communication?, Mass Communication, Media, Television, Newspaper and the Internet. The data gathered through
the student was analyzed by applying content analysis method. The result of the study shows that, students
attending Media Literacy course have higher acquisition level on the outcomes of the target units (What is
Communication?, Mass Communication, Media, Television, Newspaper and the Internet) than those who did not
attend this course, but no difference has found in terms acquisition of Internet Unit outcomes between two student
groups.
Bu
araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin
medya okuryazarlığı düzeylerini tespit etmektir. Bunun yanında bu çalışma aracılığıyla, öğrencilerin karşılaştıkları kitle iletişim araçlarını yorumlarken okulda almış oldukları medya okuryazarlığı
dersinin bu dersi almayan öğrencilere kıyasla bir etkisinin olup olmadığını ortaya koymaktır. Araştırmada,
nitel veri toplama araçlarından görüşme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında medya okuryazarlığı dersini alan 10 ve almayan 10 sekizinci sınıf öğrencisi ile araştırmacı tarafından hazırlanan yarı-yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yarıyapılandırılmış
görüşme
formunda kullanılan sorular Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabında yer alan İletişim Nedir?, Kitle iletişimi, Medya, Televizyon, Gazete ve İnternet gibi ünitelere ait program kazanımları dikkate alınarak
hazırlanmıştır. Araştırmada, öğrencilerle yapılan görüşmeler sonucu elde edilen veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak
çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde: Medya okuryazarlığı dersini almış
öğrencilerin bu dersi almamış öğrencilere göre İletişim Nedir?, Kitle iletişimi, Medya, Televizyon, Gazete ve İnternet ünitelerinde yer alan kazanımları daha fazla içselleştirdikleri ancak İnternet ünitesiyle alakalı kazanımları içselleştirme bakımından iki öğrenci grubu arasında bir farkın olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ağustos 2014 |
Kabul Tarihi | 16 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2014 Sayı: 3 |