Yazma kaygısı, bireylerin yazı yazmaya ilişkin sıkıntı, korku, kaçınma ve başarısız olma endişesini
içinde barındıran olumsuz duygu durumunu ifade etmektedir. Eğitimin farklı kademelerinde ve farklı
yaş gruplarında öğrenciler arasında yazma kaygısı ile karşılaşılmaktadır. Bu araştırmada Sınıf
Öğretmeni Adaylarının kaygı düzeylerini belirlemek; yazma kaygısının cinsiyete göre farklılaşıp
farklılaşmadığını ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’deki farklı
üniversitelerde Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı’nda öğrenim gören 705 öğrenci oluşturmaktadır.
Veriler Daly-Miller (1975) tarafından geliştirilen, Özbay ve Zorbaz (2011) tarafından Türkçe’ye
uyarlanan Yazma Kaygısı Ölçeği ile elde edilmiştir. Ulaşılan sonuçlara göre sınıf öğretmeni
adaylarının yazma kaygıları orta düzeydedir. Elde edilen bulgulara göre kadın öğretmen adaylarının
yazma kaygıları ile erkek öğretmen adaylarının yazma kaygıları arasında anlamlı bir farklılık
olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 6 Mart 2016 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2016 Sayı: 7 |