Ülkemizde
okuma alışkanlığı üzerine birçok araştırma yapılmakta ve istenilen düzeyde
okuma alışkanlığına sahip olunmadığına dair sonuçlar ortaya konulmaktadır.
Ancak, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilerin okuma alışkanlıklarına
yönelik yeterli çalışmanın olmadığı göze çarpmaktadır. Bu gerekçe ile araştırmada,
ülkemizde eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin okuma alışkanlıklarının
belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, Giresun Üniversitesi TÖMER’de öğrenim gören
52 yabancı uyruklu öğrenciden oluşmaktadır. Verileri toplamak için araştırmacılar
tarafından bir anket geliştirilmiştir. Elde edilen veriler SPSS istatistik
programı aracılığıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, yabancı uyruklu öğrencilerin
Türkçe okuma alışkanlığına sahip oldukları, dil öğretimi kurslarının dışında da
Türkçe okumaya gayret ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.
There are
many studies being carried out on reading habit and these studies reveal that
the level of reading habit is not at a desirable level. However, it is noticed
that there are not sufficient amount of studies on the reading habits of
foreign students learning Turkish as a foreign language. Due to this reason,
this study aims to identify reading habits of foreign students in Turkish. For
this purpose, survey method was used in the study.The sample of the study
includes 52 foreign students studying at TÖMER, Giresun university. A
questionnaire developed by researchers to collect data. The data were analyzed
using SPSS program loaded. The result of the research reveals that foreing
students have reading habits in turkish and they make an effort to read in
turkish out of the language courses.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9 |