The aim
of this study was to reveal teachers’ perceptions related to the concept of
hidden curriculum through metaphors. The participants of this study were
composed of 52 teachers from varying cities and branches. The data were
collected using metaphoric perceptions form. The data were analyzed using
content analysis technique. Nearly half of the participants viewed hidden
curriculum as the complementary to instructional curriculum. Some of them
characterized it as an element teaching life while some viewed hidden
curriculum as a covert element. On the other hand, some of the participants
regarded hidden curriculum as an uncontrollable element. In this direction, the
future studies are recommended to investigate the teachers’ perceptions of
hidden curriculum more deeply through interviews and reveal their thoughts in a
wider perspective.
Bu araştırmanın
amacı öğretmenlerin örtük program kavramına yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla
ortaya koymaktır. Bu doğrultuda çeşitli il ve branşlarda görev yapan 52 öğretmen
bu araştırmada katılımcı olarak yer almıştır. Çalışmanın verileri metaforik algılar
formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Katılımcıların yaklaşık yarısı örtük programı, resmi programın tamamlayıcısı
olarak görürken bir kısmı örtük programın kültürü aktarıcı rolüne, bir kısmı
ise gizlilik boyutuna vurgu yapmıştır. Bir kısım katılımcı ise örtük programı
kontrol edilemeyen bir unsur olarak ele almıştır. Bu doğrultuda gelecekteki araştırmalarda
öğretmenlerin örtük programa yönelik algılarının görüşmeler aracılığıyla daha
derinlemesine incelenmesi ve düşüncelerinin kapsamlı bir şekilde ortaya konması
önerilmektedir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 29 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2017 Sayı: 9 |