Bu çalışmanın amacı, ilkokul
dördüncü sınıf sosyal bilgiler ders programları ve ders kitaplarındaki tarih konuları
ile ilgili kavramlara ilişkin öğrenci algılarını belirlemektir. Çalışmada
betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma kapsamında 4. sınıf ders kitabında
yer alan 22 kavram Erzurum merkez ilçelerinde öğrenim gören 200 ilkokul dördüncü
sınıf öğrencisine anket sorusu olarak yöneltilmiş, ayrıca bu kavramlardan ne
anladıklarını yazmaları istenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin
kronoloji, savaş, vatan, gelenek, zafer, cephe, kurtuluş savaşı ve işgal
kavramlarında genel olarak sorun yaşamadıkları görülmüştür. Öğrenciler en çok “kuvayı
milliye, muharebe ve taarruz” kavramlarında zorlanmıştır.
The aim of this study is to identify student
perceptions on the concepts related to the history subjects included in the
elementary fourth grade social studies course program and coursebook.
Descriptive method was used in the study. Twenty-two concepts included in the
fourth grade coursebook were asked as survey questions to 200 elementary fourth
graders in the central districts of Erzurum province, and they were also asked
to write what they understood from these concepts. It was found that in
general, the students did not experience problems with the concepts of
chronology, war, homeland, tradition, victory, front line, war of independence
and occupation. They had difficulty mostly in the concepts of national forces,
combat and attack.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ağustos 2015 |
Kabul Tarihi | 10 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5 |