This study has been conducted to define the problems
according to variables that elementary school teachers face when teaching
physical education. In order to identify the problems that the first grade
teachers in TOKAT province face when teaching physical education, a 22-item
draft scale, six of which is demographical, has been formed. A 5-point
likert-scale has been used for the items that form the scale. Survey has been
conducted and collected via TOKAT Directorate of National Education and SPSS
was used for data analysis. Significance level has been identified as 0,05 for
statistical significance. In conclusion, this study revealed that elementary
school teachers have some occupational problems in physical education classes
in terms of practice, physical conditions, training aspects, and considering
important. That is, the facilities and equipment regarding to the physical
education classes at schools are insufficient and deficient and that primary
school teachers have lack of information and training on physical education
which causes problems about the performance of the class, are among the
problems that have been identified in the study.
Primary-school teaching elementary school physical education
Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi
derslerinde karşılaştıkları problemleri değişkenlerine göre belirlemek amacıyla
yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Tokat ilindeki ilköğretim birinci kademe sınıf
öğretmenlerinin beden eğitimi ve spor dersi uygulamalarında karşılaştıkları
problemlere yönelik 6’sı demografik maddeler olmak üzere toplam 22 maddelik bir
ölçek oluşturulmuştur. Ölçeğin geçerlilik oranlarının ortalaması alınarak
kapsam geçerlilik indeksi 0.78 olarak bulunmuştur. Ölçeği oluşturan maddeler için
5’li likert ölçeği kullanılmıştır. Tokat İl Milli Eğitim Müdürlüğünden alınan izinle
ölçekler uygulanıp, toplanmış ve çözümleme aşamasında SPSS programından
yararlanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık için 0.05 anlamlılık düzeyi seçilmiştir.
Sonuç olarak bu araştırmada; sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi dersleri ile
ilgili uygulama, fiziksel şartlar, formasyon boyutları ve önemseme açısından
bazı mesleki problemlerinin olduğu tespit edilmiştir. Okullardaki beden eğitimi
dersi ile ilgili tesis, araç ve gereçlerin yetersiz ve eksik olması, sınıf öğretmenlerin
beden eğitimi dersi ile ilgili bilgi ve formasyon yeterliliklerinin dersin işlenmesi
ve verimliliği açısından sorun yaratması, bu durumlardan kaynaklanan uygulama
ve önemseme problemleri tespit edilen bazı sorunlar arasında olduğu görülmüştür.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 28 Eylül 2015 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5 |