Araştırmanın amacı, öğrencilerin bakış açısıyla sosyal
bilgiler dersinin onlar için ne ifade ettiğini ve nasıl bir algıya sahip
olduklarını incelemektir. 7. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersine yönelik
algılarını ortaya koymayı amaçlayan bu çalışma, betimsel tarama modelinde nitel
bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Ankara’nın Sincan, Yenimahalle
ve Polatlı ilçelerindeki 4 farklı ortaokulun 7. sınıfında öğrenim görmekte olan
196 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında uzman görüşüne
dayalı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen açık uçlu 7 sorudan oluşan
bir ölçme aracı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler ışığında 7. sınıf
öğrencilerinin bakış açısıyla sosyal bilgiler dersinin nerede olduğuna ilişkin önemli
sonuçlara ulaşılmıştır.
The purpose of the study is to examine students’
perspectives regarding to social studies and what it means for them. The study,
which aims to reveal perceptions of seventh grade students for social studies,
is a descriptive model of a qualitative study. The study group consists of 196
seventh grade students who are studying in Sincan, Yenimahalle, Çankaya and
Polatlı districts at four different secondary schools. In order to collect
data, a 7- itemed, semi-structured, open-ended survey was developed by the
researchers based on expert opinions as a measuring tool. In the light of the
data obtained in the study, the 7th grade students revealed some useful findings
and significant results.
Social studies education student opinions qualitative research
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2015 |
Gönderilme Tarihi | 29 Mayıs 2015 |
Kabul Tarihi | 3 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2015 Sayı: 5 |