Bu araştırmanın
amacı, ortaöğretime devam eden öğrencilerin İngilizce yazma becerilerindeki
başarı düzeylerini ve öğrenme tiplerini belirleyerek, öğrenme tipleri ile yazma
becerileri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını ortaya koymaktır.
Araştırma ilişkisel tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın
çalışma grubunu Anadolu Lisesi, Anadolu Kız Meslek Lisesi, Anadolu Öğretmen
Lisesinde öğrenim gören dokuzuncu sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Toplamda 99
öğrencinin 28’i Anadolu Lisesinde, 27’si Anadolu Kız Meslek Lisesinde, 44’ü de
Anadolu Öğretmen Lisesinde öğrenim görmektedirler. Araştırmada veri toplama
araçları olarak, “Öğrenme Tipleri Testi”, “Yazma Öncesi ve Yazma Beceri
Testleri” kullanılmıştır. Öğrenme tipi tercihlerinin birbiriyle olan
ilişkileri, öğrenme tipleriyle yazma becerileri arasındaki ilişkileri, ön yazma
ile yazma becerileri arasındaki ilişkiyi hesaplamak için Pearson Momentler
Çarpımı Korelasyonu kullanılmıştır. Yazma becerisinin diğer değişkenleri
yordamasına ilişkin Regresyon Analizi yapılmıştır. Araştırma sonucuna göre,
öğrenciler dokunduklarının % 71’ini, gördüklerinin % 68’ini, okuduklarının %
41’ini, işittiklerinin de % 18’ini, hem okuyup, hem işitip, hem görüp, hem de
dokunduklarının % 70’ini aklında tutmaktadırlar. Öğrencilerin yazma becerileri puan
ortalamalarının % 60 civarında kaldığı görülmektedir. Öğrencilerin öğrenme
tipleriyle (görme, okuma, işitme, dokunma, kombine) önyazma, yazma becerileri
arasında anlamlı bir ilişki görülmemektedir. Öğrencilerin öğrenme tipleri diğer
araştırmaların da desteklediği gibi dokunsal ağırlıklı olması durumu,
uygulamada görev yapan diğer öğretmenlerle paylaşılabilir. Dokunsal öğrenme
tipine yönelik ön yazma etkinlikleri hazırlanarak, öğrencilerin yazma
becerisindeki başarılarına bakılabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 7 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 27 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2018 Sayı: 11 |