Farklı kültürden gelen insanlara en temel haklarından biri olan eğitim
hakkının nasıl sağlanacağı, bu konuda ne tür eğitim yardımlarının yapılacağı
göç olgusuyla yüzleşen ülkelerin ortak sorunlarından biridir. Mültecilere
eğitim hakkının verilebilmesi için gerekli en temel öğe öğretmendir. Günümüz
şartlarında öğretmenlerden değişikliklere uyum sağlaması farklılıklara duyarlı
olması her şeyden önce eğitimin hakkının öneminin farkında olmaları
beklenmektedir. Bu nedenle göçle birlikte Türkiye’ye gelen mültecilere yapılan
eğitim yardımlarıyla ilgili öğretmen adaylarının görüşlerin ortaya
çıkarılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı öncelikli
olarak mültecilere yapılan eğitim yardımlarına ilişkin bir ölçek geliştirmek ve
daha sonra öğretmen adaylarının mültecilere yapılan eğitim yardımlarına ilişkin
görüşlerini ortaya çıkartmıştır.. Araştırmada betimsel tarama modeli
kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini basit tesadüfi örnekleme ile seçilmiş
371 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının görüşlerini belirlemek
amacıyla araştırmacılar tarafından “Mültecilere Yapılan Eğitim Yardımları
Ölçeği” geliştirilmiştir. Ölçek geliştirme aşamasında verilerin analizinde
doğrulayıcı faktör analizi (DFA), Cronbach alfa katsayısı ve açımlayıcı faktör
analizi (AFA), kullanılacaktır.
Verilerin analizinde betimsel istatistikler, aritmetik ortalama ve standart
sapma t testi, ANOVA ve Kruskall Wallis testi kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre katılımcıların görüşleri arasında cinsiyet ve baba eğitim
durumu değişkenlerine göre anlamlı fark yoktur. Ancak, anne eğitim durumu ve
ailenin yaşadığı bölge değişkenleri katılımcıların görüşleri arasında anlamlı
bir fark yaratmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2019 Sayı: 12 |