İnsanlar oyunları eğlenceli vakit geçirmek için oynar ve özellikle çocukların hayatlarının önemli bir parçasıdır. İnsanlar oyun oynamak için çeşitli malzemeler kullanmışlardır. Teknolojinin gelişmesiyle dijital ortamlar da oyunlar için kullanılmaya başlanmıştır. Eğitsel oyun yöntemi öğrencilerin keşfetme, hayal gücü ve üst düzey zihinsel becerilerini geliştiren ve kalıcı öğrenmeler sağlayan bir yöntemdir. Özellikle çocukların dijital ortamlarda vakit geçirmeleri eğitimcilerin dikkatini çekmiştir. Öğrencilerin kullandıkları bu vakitleri öğretim ortamlarında veya evde kullanarak öğrencilere bilgi aktarımı sağlanabilmektedir. Bu çalışmada evsel atıklar ve geri dönüşüm konusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen dijital oyunun RETAIN modeline göre değerlendirilmesi yapılmış ve başarı testi uygulanmıştır. Dijital oyun Unity oyun geliştirme platformu kullanılarak 2 boyutlu ve RPG formatında geliştirilmiştir. Dijital oyunun RETAIN modeli ağırlık tablosuna göre 63 puan üzerinden 46 puan aldığı tespit edilmiştir. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde dersi alan 40 tane 7. sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Çalışmada ön test ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi veri toplamak için kullanılmıştır. Son test puanları incelendiğinde başarı testi ortalamalarının deney grubu lehine anlamlı farklılık vardır. Son testten 5 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmış ve son test ile kalıcılık testi arasında anlamlı fark olmadığı için uygulamanın etkisinin devam ettiği söylenebilir. Bu sonuçlara dayanarak geliştirilen bu oyunun öğretim ortamlarında evsel atıklar ve geri dönüşüm konusunun öğretilmesi amacıyla kullanılması önerilebilir.
People play games to have fun, and they are an important part of children's lives. People have used various materials to play games. With the development of technology, digital environments have also been used for games. The educational game method develops students' discovery, imagination, and high-level mental skills and provides permanent learning. Especially children spending time in digital environments has attracted the attention of educators. It is possible to transfer knowledge to students by using this time used by students in teaching environments or at home. In this study, the digital game developed by the researchers on household waste and recycling was evaluated according to the RETAIN model, and an achievement test was applied. The digital game was developed in 2D and RPG format using the Unity game development platform. It was determined that the digital game scored 46 points out of 63 points according to the RETAIN model weighting table. The research was conducted with 40 7th-grade students taking the course in the 2021-2022 academic year. A quasi-experimental design with a pre-test and post-test control group was used in the study. The achievement test developed by the researchers was used to collect data. When the post-test scores were examined, there was a significant difference in favor of the experimental group. The retention test was applied 5 weeks after the post-test and since there was no significant difference between the post-test and the retention test, it can be said that the effect of the application continues. Based on these results, it can be recommended to use this game developed for teaching the subject of household waste and recycling in teaching environments.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 13 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 2 |