Accounting is essentially an international
communication language. Accounting respect, it has an important place in terms
of understanding, analyzing and decision making of economic events both in
terms of businesses and nations. The success of accounting education is
undoubtedly possible with the correct understanding of the students. In order
to understand the perceptions and anxieties of the students who took accounting
courses in this study, a research was conducted among the students of business
section. Factors affecting the perceptions and the levels of anxiety of the
students about accounting course were examined in the study. According to the
results of the research, it was found that students' willingness to learn, use
and acquire accounting, even if they were concerned about the accounting
course, were influenced positively by the accounting perspective as a result of
increased accounting knowledge.
: Accounting Education Anxiety Perception Accounting Profession
Muhasebe
esasen uluslararası bir iletişim dilidir. Muhasebe gerek işletmeler gerekse de
uluslar açısından iktisadi olayların anlaşılması, analiz edilmesi ve karar alma
bakımından önemli bir yere sahiptir. Muhasebe eğitiminin başarısı hiç şüphesiz
öğrencilerin doğru kavranılması ile mümkündür. Bu çalışmada muhasebe dersi alan
öğrencilerin, bu dersle ilgili algı ve kaygılarını anlamak için Giresun
Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi işletme bölümü öğrencileri
arasında bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin muhasebe dersi
konusundaki algılamalarını etkileyen faktörler ile hissettikleri kaygı
düzeyleri incelenmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, öğrencilerin muhasebe
dersine karşı bir kaygıları olsa dahi muhasebeyi öğrenme, kullanma ve meslek
edinme konusunda istekli oldukları ve artan muhasebe bilgileri sonucunda
muhasebeye olan bakış açılarının olumlu yönde etkilendiği ortaya çıkmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 1 |