Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of The Relationship between Mathematical Literacy Self-Efficiency and Financial Literacy Attitudes and Behaviors of Primary School Teachers

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 3, 1223 - 1233, 25.09.2021

Öz

The aim of this current study is to discover the relationships between “the mathematical literacy self-efficacy” and “financial literacy attitudes and behaviors” of primary school teachers. In addition, it is examined whether these variables differ according to different demographic variables (gender, class level, professional seniority and education levels). Based on these aims, the relational survey model was used. Third hundres thirty four primary school teachers participated in this study in the 2020-2021 academic year. “Mathematical Literacy Self-Efficacy Scale” and “Financial Literacy Attitude and Behavior Scale” were used as data collection tools. As a result of the findings, the “mathematics literacy self-efficacy” scores of the primary school teachers were above the average score and the financial literacy attitude and behavior levels were low. In addition, it was found that mathematical literacy self-efficacy significantly explains financial literacy attitude and behavior. The results are presented in detail.

Kaynakça

  • Referans1 Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Referans2 Suharta, P.G. and Suarjan, M. (2018). A case study on mathematical literacy of prospective elemantary school teachers. International Journal of Instruction, 11(2), 413-424.

Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlikleri ve Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeyleri Arasındaki İlişki

Yıl 2021, Cilt: 12 Sayı: 3, 1223 - 1233, 25.09.2021

Öz

Bu çalışma ile sınıf öğretmenlerinin “matematik okuryazarlığı öz-yeterlik” (MOÖ) algılarını ve “finansal okuryazarlık tutum ve davranışları” arasındaki ilişkiyi araştırmak amaçlanmıştır. Ayrıca bu değişkenlerin farklı demografik değişkenlere (cinsiyete, sınıf seviyesi, mesleki kıdem yılı ve eğitim düzeyleri) göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu kapsamda ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel okullarda çalışmakta olan 334 sınıf öğretmeni bu çalışmaya katılmıştır. “Matematik Okuryazarlığı Öz-yeterlik Ölçeği” ve “Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Ölçeğ”i veri toplama aracı olarak bu çalışmada kullanılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda sınıf öğretmenlerinin “matematik okuryazarlığı öz-yeterlik” puanlarının ortalama puanın üzerinde olduğu ve finansal okuryazarlık tutum ve davranış düzeyleri düşük düzeyde bulunmuştur. Ayrıca matematik okuryazarlığı öz-yeterliliğin finansal okuryazarlık tutum ve davranışı anlamlı bir şekilde açıkladığı bulunmuştur. Ayrıca, katılımcıların matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ve finansal okuryazarlık tutum ve davranışları farklı değişkenlere göre anlamlı farklılaşıp farklılaşmadığı parametrik fark testleri aracılığıyla incelenmiştir. Sonuçlar detaylı olarak sunulmuştur.

Kaynakça

  • Referans1 Tabachnick, B. G. and Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Pearson, Boston.
  • Referans2 Suharta, P.G. and Suarjan, M. (2018). A case study on mathematical literacy of prospective elemantary school teachers. International Journal of Instruction, 11(2), 413-424.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Oğuz Akçay 0000-0003-2109-976X

Muhammed Serhat Semercioğlu 0000-0001-9689-0850

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2021
Gönderilme Tarihi 23 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Akçay, A. O., & Semercioğlu, M. S. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlikleri ve Finansal Okuryazarlık Tutum ve Davranış Düzeyleri Arasındaki İlişki. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(3), 1223-1233. https://doi.org/10.36362/gumus.956663