Araştırmanın amacı eTwinning okullarında yapılan çalışmaların okul kültürüne katkısını ortaya çıkarmak ve öğretmen ve idarecilere göre okullarında yapılan dijital uygulamalar, e-güvenlik uygulamaları, pedagojik yenilikçilik ve yaratıcı yaklaşımlar, sürekli mesleki gelişim, işbirlikli öğrenme ve öğretim uygulamalarının neler olduğunu belirlemektir. Çalışma nitel bir araştırma olup durum çalışması desenlerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Katılımcıları belirlemek için ilk olarak Kütahya ilindeki eTwinning okulu etiketine sahip olan okullar belirlenmiş ve bu okullardan iki anaokulu, iki ilkokul ve iki ortaokul olmak üzere toplam altı okul belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme ve doküman incelemesi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin eTwinning projeleri sürecinde teknoloji açısından zengin bir öğrenme ortamı oluşturmak için sınıflarında dijital uygulamalara yer verdikleri, mesleki gelişim faaliyetlerine katıldıkları ve işbirlikli öğrenmeyi ve öğretimi destekleyen etkinlikler gerçekleştirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan, eTwinning projeleri yapmayan idarecilerin öğretmenleri proje yapma konusunda motive edemedikleri görülmektedir.
eTwinning Çevrim içi öğrenme Okul kültürü Proje tabanlı öğrenme
İlgili çalışma eğitim bilimleri alanında 2. yazarın danışmanlığında yürütülen 1. yazarın tez çalışmasıdır.
The research aims to reveal the contribution of studies conducted in eTwinning schools to school culture and to determine what digital applications, e-safety applications, pedagogical innovation and creative approaches, continuous professional development, collaborative learning, and teaching practices are used in their schools, according to teachers and administrators. The study was conducted as a qualitative case study research, and one of the case study designs used was a multiple holistic case study design. To begin forming the participants, six eTwinning schools were chosen from the eTwinning schools in the province of Kütahya. Semi-structured interviews and document analysis were used as data collection tools in the study. According to the study's findings, teachers included digital applications in their classrooms, participated in professional development activities, and carried out activities that supported collaborative learning and teaching in order to create a technology-rich learning environment during the eTwinning project's implementation. Administrators who do not participate in eTwinning projects, on the other hand, are unable to motivate teachers to participate in projects.
eTwinning Online learning Project-based learning School culture
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2023 |
Gönderilme Tarihi | 12 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |