The purpose of this research is to obtain students’ opinions on Holistic Education and to describe the current situation under three sub-dimensions such as Teaching Method- Sense Relationship, The effect of emotions on learning and Course books. The research was carried out through descriptive and scanning model. 220 9th, 10th, 11th and 12th grades High school students in Elazığ province during 2015-2016 education years participated to the research. The scale consists of 3 demographic and 40 likert type questions which are about holisticism. The data was analyzed with descriptive statistical technique, arithmetic mean, standard deviation, independent groups “t” test, one way variance analysis (Anova), Mann Whitney U and KWH tests. According to the data which has been obtained through scale, students are of the opinion that teachers are aware of holistic education and pay attention to the basic principle of this approach. Students express that there is a relationship between emotion and learning. Finally, according to the students, course books meet their expectations.
Holistic education foreign language education emotion and language course books
Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin holistik
eğitim ile ilgili düşüncelerini belirlemek ve eğitime yansımasını öğretim metot- duyu ilişkisi, duyguların öğrenmeye etkisi ve yabancı dil
öğretiminde ders kitapları gibi üç alt boyutla ortaya koymaktır. Çalışmanın
nihai amacı, İngilizce öğretimini geliştirecek bir yol bulmaktır. Yabancı dil
öğretimi ile ilgili sayısız araştırma ve çalışma bulunmasına rağmen, Türk
eğitim sistemi yabancı dil öğretiminde etkili bir metot ortaya koyamamıştır. Bu
yüzden holistik yaklaşım bu durumu zenginleştirecek bir yol olabilir. Bu
araştırma betimsel tarama modeliyle yürütülmüştür. Çalışmanın evreni Elazığ il merkezinde öğrenim
gören lise öğrencilerinden oluşmaktadır. 2015-2016 eğitim-öğretim yılında 9., 10.,
11. ve 12. Sınıf öğrencilerinden toplam 220 öğrenci bu çalışmaya katılmıştır.
Araştırmanın verileri 3 demografik ve holistik eğitim ile ilgili 40 likert tipi
sorudan oluşan bir ölçek vasıtasıyla elde edilmiştir. Verilerin analizinde betimsel istatistik
tekniklerinden olan aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız gruplar t-
testi, tek yönlü varyans analizi, MWU ve KWH testleri kullanılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre, öğrencilerin öğretmenlerinin holistik eğitimden haberdar
oldukları ve bu yaklaşımın temel prensiplerine önem verdiklerini düşündüğü
saptanmıştır. Öğrenciler, duygu ve
öğrenme arasında bir ilişki olduğuna inanmaktadırlar. Sonuç olarak, onlara göre
ders kitapları beklentileri karşılamaktadır.
Holistik eğitim bütünsel İngilizce öğretimi lise İngilizce öğretim programları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |