Bu araştırmanın amacı pedagojik formasyon
eğitimine kayıtlı öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarını
incelemektir. Araştırma mevcut durumu tespit etmeyi amaçlandığından betimsel
tarama modeli modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın evreni Fırat
Üniversitesi pedagojik formasyon eğitimine kayıtlı öğrencilerden oluşmaktadır.
Örneklemi ise, 2016-2017 öğretim yılında Fırat
Üniversitesi pedagojik formasyon programlarına kayıtlı 283 öğrenciden rasgele
seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Çetin (2006) tarafından geliştirilen 35
maddelik Öğretmenlik Mesleği Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada ölçeğin
bütününe yönelik Cronbach Alpha katsayısı .846 olarak hesaplanarak çalışmada
kullanılması uygun görülmüştür. Öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik
tutumları cinsiyet, mezun veya son sınıf
olma durumu, öğrenim görülen veya mezun olunan fakülte, pedagojik formasyon
eğitiminde en sevdiği ders ve öğrenim gördüğü/mezun olduğu üniversite
değişkenlerine göre karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak Pedagojik formasyon eğitim
programında öğrenim gören bireylerin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının
yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, öğretmenlik mesleğine yönelik tutumun cinsiyet, sınıf düzeyi, öğrenim
görülen fakülte ve üniversite değişkeni açısından anlamlı düzeyde farklılaşmadığı
görülmüştür.
The purpose of this
study was to examine the attitudes of pre-service teachers towards teaching
profession regarding different variables. The research was carried out through
the descriptive scanning model since it was aimed to determine the current
situation. The universe of the research consists of students enrolled in the
teacher training program at Fırat University. The sample was randomly selected
from 283 students enrolled in the program during the 2016-2017 academic year. A
35-item Teacher Profession Attitude Scale developed by Çetin (2006) was used as
data collection tool. The scale used in the research was prepared in the form
of five likert-types. In this study, the Cronbach Alpha coefficient for the
whole scale was calculated as ,846. The attitudes of the students towards the
teaching profession were compared
according to their favorite lesson, gender, class level, faculty variables and university variables that they
had studied / graduated.It was found that the students’ attitudes towards the
teaching profession did not differ in terms of gender, class level, faculty.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |