1980 Karaman doğumlu olan Başkonak, ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite eğitimini Konya’da tamamladı. DKAB derslerinde kavram haritaları konulu teziyle 2005 yılında Selçuk Üniversitesinde yüksek lisansını, işitme engellilerin din eğitimi konulu teziyle de 2016 yılında Necmettin Erbakan Üniversitesinde doktorasını tamamladı. 2013 yılında “Türk İşaret Dili Dini Kavramlar Sözlüğü”, 2018 yılında “Özel Eğitimde Din Eğitimi”, 2020 yılında “İlahiyat Bilimleri Açısından Engellilik” ve “İlahiyat Bilimleri Alanında Uluslararası Araştırmalar”, 2021 yılında “Türk İşaret Dili Din Terminolojisi”, 2022 yılında “İlahiyat Bilimleri Açısından Göç” ve 2023 yılında “İlahiyat Bilimleri Açısından Şehir” isimli çalışmaların editörlüğünü yaparak özel eğitim ve ilahiyat bilimleri alanlarına katkı sağladı. Diyanet İşleri Başkanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı personeline yönelik hizmet içi eğitim kursları düzenledi. Hazırladığı ve yürütücü olarak görev aldığı Bilinçli Üniversite Engelsiz Kampüs projesi 2017 yılında, Türk İşaret Dili Din Terminolojisi projesi ise 2021 yılında İçişleri Bakanlığı tarafından desteklendi. Evli ve 4 çocuk babası olan Başkonak, 2003-2014 yılları arasında İmam-Hatip, 2014-2016 yılları arasında araştırma görevlisi, 2016-2023 yılları arasında Dr. Öğr. Üyesi olarak görev yapmıştır. Hâlen Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabilim Dalında öğretim elemanı olarak görev yapmaktadır.
konevimustafademir@gmail.com & 1982 Bozkır/Konya/Türkiye & 1999 Alibeyhüyüğü İmam Hatip Lisesi & 2003 Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi & 2008 Ankara Üniversitesi SBE Pedagojik Formasyon & 2009 Selçuk Üniversitesi SBE: el-Hattâbî ve Garîbu'l-Hadis Adlı Eseri & 2010 DİB Selçuk Dini Yüksek İhtisas Merkezi & 2017 Necmettin Erbakan Üniversitesi SBE: 20. Yüzyılın İlk Yarısında Türkiye'de Hadis Tartışmaları & 2018 Anadolu Üniversitesi AÖF Türk Dili ve Edebiyatı & 2017 Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Hadis ABD
1981 yılında Samsun/Terme Muratlı Köyü’nde doğdu.
İlköğrenimini köyünde bitirdikten sonra (1992) bir yıl (1992-1993) Çarşamba İhsaniye Kur’an Kursu’nda okudu.
Ortaöğrenimini Çarşamba İmam-Hatip Lisesi’nde tamamladı. (1999)
2003 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu.
2008 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Rahman Suresi’nin Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi” adlı teziyle yüksek lisansı bitirdi.
2006-2009 yılları arasında DİB Trabzon Eğitim Merkezi’nde dinî yüksek ihtisas eğitimi aldı.
2021 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık ve Tashih-i Huruf Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi” adlı teziyle doktorasını tamamladı.
ÇALIŞMA HAYATI
2003-2005 yıllarında Millî Eğitim Bakanlığı’nda ücretli öğretmen olarak çalıştı.
2005 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı’nda İmam-Hatip olarak göreve başladı.
2009 yılında DİB Şanlıurfa Eğitim Merkezi’ne "eğitim görevlisi" olarak atandı.
2011-2016 yılları arasında Almanya Berlin’de din görevlisi olarak çalıştı.
2016-2023 yılları arasında Diyanet Samsun Aşıkkutlu Eğitim Merkezi’nde eğitim görevlisi olarak çalıştı.
29 Mart 2023'ten itibaren Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi ABD öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
İyi derecede Arapça, orta derecede Almanca ve başlangıç seviyesinde İngilizce bilen Ertürk, musiki ile de ilgilenmekte ve Ud çalmaktadır.
Yayımlanmış bazı çalışmaları bulunmaktadır. Evli ve üç çocuk babasıdır.
YAYINLARI
Kitapları:
* Türkiye’de Din Görevlilerinin Hizmet İçi Eğitimi, 1. Baskı, Üniversite Yayınları, Samsun 2021; 2. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2021; 3. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2024.
* Din Eğitimi Açısından Rahman Suresi, Üniversite Yayınları, Samsun 2021.
* "Eğitimin Amaç ve İşlevleri". (Kitap Bölümü). Eğitime Giriş, ed. M. Fatih Genç- E. Zehra Turan, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2024.
Makaleleri:
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Tashih-İ Huruf Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Diyanet İlmî Dergi, Sayı: 55, 2019, ss. 467-494.
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 48, Haziran 2020, ss. 97-137.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “Hitabet Ve Mesleki Uygulama Derslerinin Öğrenci Gelişimine Katkı Düzeylerinin İncelenmesi (Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/2 (December 2023), 738-767. https://doi.org/10.17859/pauifd.1365006.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “‘Hitabet Ve Mesleki Uygulama’ Dersleri Müfredatına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/25 (January 2024), 134-171. https://doi.org/10.53683/gifad.1357595.
* Ertürk, İdris. “Aday İmam-Hatip Ve Müezzin-Kayyımlara Göre Diyanet Akademisi Meslekî Eğitim Programının Değerlendirilmesi”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 24/2 (September 2024), 751-787. https://doi.org/10.33415/daad.1477156.
Diğer Çalışmaları:
* Benim Camim Benim Kitabım, Berlin 2014. (Kitap, Özel Basım)
* Hızlı Kur’an Öğrenim Kılavuzu, Berlin 2015. (Kitap, Özel Basım)
* Pratik Hutbe-Vaaz Kılavuzu, Samsun 2017. (Kitap, Özel Basım)
* Almanya’da Unutulmuş Bir Camimiz ve Şehitliğimiz: Wünsdorf, (Makale, 2017, www.academia.edu)
Kurum
Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabilim Dalı