Classroom response systems (CRS), which are used to gather immediate feedback from students throughout the teaching process, have been called by different names in the past and present. Examples of CRS implementations include question–answer systems, student response systems, electronic response systems, or cloud-based classroom response systems. The objective of this study is to inform educators who embrace flipped learning about students’ perceptions of the use of Kahoot. This study employed a mixed-method research approach with 53 sophomore students. Both quantitative and qualitative data about Kahoot activity were gathered at the end of a 9-week flipped learning implementation process. At the end of the study, the students stated that a CRS may be used within the scope of any lesson. Students also underlined that the use of CRS in learning environments could be an efficient way to increase motivation for the lesson and create an enjoyable learning environment. Therefore, teachers may be advised to use CRS when deciding on classroom activities in flipped learning.
Kahoot classroom response systems gamification flipped learning
Öğretim süreci boyunca öğrencilerden anında geri bildirim toplamak için kullanılan sınıf cevap sistemleri (SCS), geçmişte ve günümüzde farklı isimlerle altında kullanılmıştır. Bu isimlere örnek olarak soru-cevap sistemleri, öğrenci yanıt sistemleri, elektronik yanıt sistemleri veya bulut tabanlı sınıf yanıt sistemleri verilebilir. Bu çalışmanın amacı, dönüştürülmüş öğrenmeyi süreçlerinde kullanan eğitimcileri, öğrencilerin Kahoot kullanımı hakkındaki algıları hakkında bilgilendirmektir. Karma yöntem ile gerçekleştirilen araştırmaya 53 lisans ikinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Kahoot etkinliği ile ilgili hem nicel hem de nitel veriler, 9 haftalık dönüştürülmüş öğrenme uygulama sürecinin sonunda toplanmıştır. Çalışma sonucunda öğrenciler SCS’nin her ders kapsamında kullanılabileceğini belirtmişlerdir. Öğrenciler ayrıca öğrenme ortamlarında SCS kullanımının derse yönelik motivasyonu artırmanın ve eğlenceli bir öğrenme ortamı yaratmanın etkili bir yolu olabileceğinin altını çizmiştir. Bu nedenle, öğretmenlere, dönüştürülmüş öğrenmede sınıf etkinliklerine karar verirken SCS kullanmaları tavsiye edilebilir.
Kahoot sınıf cevap sistemleri oyunlaştırma dönüştürülmüş öğrenme
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 35 Sayı: 3 |