Bilimsel
ve teknolojik değişimlerin hızlı bir şekilde yaşandığı çağımızda bireylerden bu
değişimlere ayak uyduracak niteliklere sahip olması beklenmektedir. Bireyler
gündelik hayatta karşılarına çıkan farklı sorunlara çözümler üretebilmeli,
toplum içinde uyumlu şekilde çalışabilmelidirler. Gündelik yaşamda karşılarına
çıkan bu sorunlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenmeye dayanan ve yaşam
becerileri olarak ifade edilen becerilerin akademik çalışmalara konu olduğu
görülmektedir. Yapılan çalışmaları ortak bir metrikte toplamak hem yaşam
becerileri ile ilgili yapılan faaliyetlere hem de ileri araştırmalar için yol
gösterici nitelik taşıyacağı düşünülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, ilgili
literatürün betimsel içerik analizi yapılarak sistematik özet bilgiler sunulmuş,
daha sonra meta sentez yöntemi kullanılarak eleştirel bir bakış açısı ile
yorumlanmıştır. İncelemeler sonucunda, çalışmaların iki farklı çatıda
toplandığı görülmüştür: Birinci grup çalışmalar belli bir gelişim dönemi ya da
öğretim seviyesindeki bireylerin yaşam becerilerini incelerken, diğer grup
çalışmalar belirlenen bir öğretim yöntemi ya da geliştirilen bir program
kapsamında ortaya çıkan yaşam becerilerini inceledikleri görülmüştür. Bu
bağlamda, “yaşam becerileri eğitimi programları” hazırlamak ve “yaşam
becerileri ölçekleri” geliştirmek öne çıkmıştır. Yapılan inceleme ile, yaşam
becerileri ve içeriğinin öğretim programına nasıl yansıtılması gerektiği
tartışılmış, fen bilimleri gibi belli bir öğretim alanındaki ve öğretim
seviyelerindeki yaşam becerilerinde belirsizlikler olduğu saptanarak bunların
araştırılması önerilmiştir.
In the age of rapid scientific and technological
change, individuals are expected to stand up to these changes. Individuals
should be able to produce solutions to the different problems that they meet in
everyday life and be able to work in harmony within society. These skills,
which can be expressed as life skills, are based on learning how to cope with
many problems in life, and it seems that these skills are subject to academic
work. It is thought that collecting of studies in a common metric will be both
a guide for activities related to life skills as well as for further research.
For this reason, in the study, systematic summary information is provided by
descriptive content analysis of the relevant literature, and then interpreted
with a critical point of view using meta-synthesis method. As a result of the
examinations, it was seen that the studies were collected in two different
contexts: the first group studies the life skills of individuals in a certain
developmental period or level of education, while the other group studies have
examined the life skills developed within a defined teaching method or a
developed program. In this context, preparing "life skills education
programs" and developing "scale of life skills" came to the
forefront. With the examination conducted, it is discussed how life skills and
content should be reflected to the curriculum, and it is suggested that there
are uncertainties in life skills in a certain teaching area such as science and
teaching levels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 5 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5 |
We would like to share important news with you. International e-journal of Educational Studies indexed in EBSCO Education Full Text Database Coverage List H.W. Wilson Index since January 7th, 2020.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/eft-coverage.pdf
IEJES has been indexed in the Education Source Ultimate database, which is the upper version of the Education Full Text (H.W. Wilson) and Education Full Text (H.W. Wilson) database, from 2020 to the present.
https://www.ebsco.com/m/ee/Marketing/titleLists/esu-coverage.htm
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.