Coğrafya eğitimi bilim ve teknolojide meydana gelen değişim ve gelişimden etkilenmiştir. Yeni teknolojik araç ve gereçlerin kullanılması, harita, atlas, fotoğraf, film, animasyon, coğrafya derslikleri ve kitaplıkları, etkileşimli tahta ve diğer teknolojik araçların aktif kullanılması coğrafya eğitimi ve öğretimine önemli katkısı olmuştur. Bilimsel ve teknolojideki hızlı değişim coğrafya öğretmenleri için büyük kolaylık sağlamıştır. Coğrafya öğretmenleri, 21.yüzyılın gelişen dünyasında öğretmenlik mesleğinin yanında, akademik ve yönetimsel hedeflere de yönelmektedir. Birçok kurumda coğrafya öğretmenleri yönetim kademelerinde görev almakta, akademik alanda önemli çalışmalara katılarak alanında önemli eserler ortaya çıkarmaktadır. Bu doğrultuda bu araştırma nicel araştırma yöntemi ve tarama deseninde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada araştırmacı tarafından geliştirilen “Coğrafya Öğretmenlerinin Akademik Hedeflerinin Tespit Ölçeği” ve “Coğrafya Öğretmenlerinin Yönetimsel Hedeflerinin Tespit Ölçeği” İstanbul ilinde 502 coğrafya öğretmenine uygulanmıştır. Coğrafya öğretmenlerinin akademik ve yönetimsel hedeflerinde cinsiyet, mezun olunan okul türü, öğrenim durumu ve çalıştığı okul türü değişkenlerine göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma sonunda coğrafya öğretmenlerinin öğretmenlik faaliyetleri yanı sıra yönetim hedefleri ve akademik kariyerleri konusunda imkan ve fırsatlar doğrultusunda kendilerini geliştirmek için çaba harcadıkları sonucuna ulaşılmış ve bu doğrultuda önerilerle geliştirilmeye çalışılmıştır.
Coğrafya Coğrafya Eğitimi Coğrafya Öğretmenleri Akademik Hedef Yönetimsel Hedef
Geography education has been affected by the change and development in science and technology. The use of new technological tools and equipment, the active use of maps, atlas, photographs, films, animations, geography classrooms and libraries, interactive boards and other technological tools have made a significant contribution to geography education and teaching. The rapid change in science and technology has provided great convenience for geography teachers. In the developing world of the 21st century, geography teachers tend towards academic and administrative goals as well as the teaching profession. In many institutions, geography teachers take charge in management levels, participate in important studies in the academic field and create important works in their field. In this direction, this research was carried out in quantitative research method and general survey design. In the study, the "Scale of Determination of Academic Goals of Geography Teachers" and "Scale of Determination of Administrative Goals of Geography Teachers", assessment instruments developed by the researcher, were applied to 502 geography teachers in Istanbul. It has been investigated whether there is a significant difference in the academic and administrative goals of geography teachers according to the variables of gender, type of school graduated, educational status and type of school they work at. At the end of the research, it was concluded that the geography teachers made efforts to improve themselves in line with the possibilities and opportunities in terms of management goals and academic careers as well as their teaching activities, and it was tried to be developed with suggestions in this direction.
Geography Geography Education Geography Teachers Academic Objectives Administrative Objectives
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Beşeri Coğrafya |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALESİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 45 |