2015 yılında yayın kabulüne başlayan International
Journal of Active Learning uluslararası standartlarda yayın hayatına devam eden
hakemli ve bilimsel bir dergidir . IJAL; eğitim bilimlerinin ve alan eğitiminin tüm
alanlarında, aktif öğrenme ile ilgili sorunları inceleyen, bu sorunlara çözüm
önerileri sunan ve mesleki gelişme/yenilikleri içeren çalışmaları dikkate almaktadır.
Dergimiz, bu bağlamda yapılan karma, nicel veya nitel araştırmaları, en son
literatürü kapsamlı biçimde değerlendiren meta-analiz çalışmaları, model
önerileri ve benzeri özgün yazıları yayınlamaktadır. Araştırmaların ayrıca
alanyazına orijinal ve yeni katkı sunmaları da dergimizin temel yayım
kriteridir.
Aşağıda belirtilen konular IJAL'in kapsamını oluşturmaktadır.
Eğitim Bilimleri
| Alan eğitimi bölümü
| •Eğitim Programları
•Eğitim yönetimi •Eğitim teknolojisi •Eğitimin Kültürel Temelleri •Eğitim Yönetimi ve Politikası •Eğitim Bilimleri •Çok kültürlü eğitim •Demokrasi eğitimi •Demokratik vatandaşlık ve insan hakları eğitimi •Düşünme eğitimi •İlköğretimde program, öğrenme ve öğretim •Okul öncesi eğitimde program, öğrenme ve öğretim •Yüksek eğitimde program, öğrenme ve öğretim •Öğretim tasarımı •Öğretmen eğitimi •Ölçme ve değerlendirme | · Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Öğretmenliği •Fen Bilgisi Öğretmenliği •Fizik Öğretmenliği •Biyoloji Öğretmenliği •Kimya Öğretmenliği •Matematik Öğretmenliği •Çevre eğitimi •Felsefe eğitimi •Görme Engelliler eğitimi •Matematik eğitimi •İşitme Engelliler eğitimi •Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık •Psikoloji eğitimi •Sosyal Bilgiler eğitimi •Tarih Öğretmenliği •Türkçe Öğretmenliği •Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği •Okul Öncesi eğitimi •Özel eğitim •Coğrafya eğitimi •Çocuk Gelişimi ve Eğitimi •Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi eğitimi •Beden eğitimi •Sanat eğitimi •Yabancı dil eğitimi •Yaşam boyu öğrenme |
|
|
|
|
|
Yayımlanma Ayları
Mart