Günümüzde,
akıllı telefonları günlük yaşamın her yerinde kullanabilme kolaylığı ve mobil
internet kullanımının artması ile kullanıcının internete erişme şekli
değişiyor. İnsanların internete kolay bir şekilde erişebilmesini sağlayan mobil
cihazlar internete erişimde ilk seçenek haline gelmektedir. İnternetin eğitimde
daha fazla kullanılacağını ön gören Milli Eğitim Bakanlığı EBA (Eğitim Bilişim
Ağı)’nın ilk sürümünü 2011 yılında çıkarmıştır. Teknolojinin eğitimde
kullanılması için oluşturulan öğrenme nesne ambarları temelinde şekillenmiştir.
EBA Türkiye’deki bütün öğretmenlerin ve öğrencilerin ücretsiz bir şekilde
faydalanabilmesine olanak sağlamaktadır.
Bu
çalışmada 2010 yılında duyurulan ve 2012 yılında başlanan FATİH Projesinin
eğitim portalı EBA’nın (Eğitim Bilişim Ağı) mobil uygulamasının
değerlendirilmesi yapılmıştır. EBA uygulamasının mobil uygulamasını
değerlendirirken, EBA’nın mobil uygulamasını kullanan öğretmen ve öğrencilerle
yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırma ile
günümüzde mobilden internete erişimin arttığı göz önünde bulundurularak,
EBA’nın mobil gelişimine katkı sağlanması ve yönlendirilmesi öngörülmektedir.
Sonuç olarak
görüşmeciler; EBA mobil uygulamasının basit, sade ve kolay tasarıma sahip
olduğu, içeriklerin yavaş yüklendiği, masaüstü sitesindeki kullanılan EBA Ders
özelliğinin mobil uygulama ile kullanılamadığını ifade etmişlerdir. Ayrıca,
sadece sınıf ortamında kullanıldığı için mobil uygulamaya gereksinim
duyulmadığı, EBA dersin eklenmesi ve öğrenci-öğrenci, öğretmen-öğrenci
etkileşimlerinin olduğu bir sosyal medya uygulaması şekline dönüşmesi ile mobil
kullanımının artacağını ifade etmişlerdir.
Bölüm | Makale |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2017 |
Kabul Tarihi | 24 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |