Bu araştırmada öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Çevresel duyarlılık; çevre eğitimi alıp almama, cinsiyet, sınıf seviyesi, anne baba eğitim durumları, yaşadıkları yer ve yaş değişkenleri açısından incelenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının; hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği ve ekolojik dengeye karşı duyarlılık gösterip göstermedikleri de araştırmada incelenen temel konular arasındadır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Türkiye’de Orta Karadeniz Bölgesinde yer alan bir devler üniversitesinin eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği ABD’da öğrenim gören toplam 146 (86 kadın, 60 erkek) öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Çalışma sonucunda, cinsiyet değişkeni açısından öğrencilerin çevre duyarlılıkları arasında kadın öğrencilerin lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgulara ek olarak öğretmen adaylarının hava, su, toprak kirliliği ve ekolojik dengeye karşı duyarlılık düzeylerinin orta düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda çevrenin korunması, çevre sorunlarının tüm boyutları ile analiz edilmesi ve öğretmen adaylarının çevresel duyarlılıklarının olumlu yönde geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulmuştur.
In this study, it is aimed to examine teacher candidates' environmental awareness in terms of various variables. Environmental awareness was examined in terms of whether or not they received environmental education, gender, class level, parents' education level, place of residence and age. In addition, whether the teacher candidates show awareness to air pollution, water pollution, soil pollution and ecological balance are among the main topics examined in the study. The sample of the research was composed of 146 (86 females, 60 males) prospective science teacher of the faculty of education of a state university located in the Middle Black Sea in Turkey, in 2016-2017 the academic year. As a result of the study, it has been determined that there is a significant difference in favor of female students between students' environmental awareness in terms of gender variable. In addition to these findings, it has been determined that the awareness level of the teacher candidates towards air, water, soil pollution and ecological balance has been at a moderate level. Within this context, suggestions have been made to protect the environment, to analyze environmental problems in all dimensions and to improve the environmental awareness of teacher candidates in a positive way.
environmental education environmental problems environmental awareness
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Kabul Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |